Przeszukaj
Generic selectors
Tylko dokładne trafienia
Wyszukaj w tytułach
Wyszukaj w treści
Search in posts
Search in pages
Szukaj w kategoriach:
Procesy i narzędzia
SRM
Team Management
Webinary
Wyróżnione
Zakupy direct
Zakupy indirect
Zarządzanie

tel. +48 517 870 451    |    e-mail: info@myprocon.pl

Image Alt

Big data

  /  Big data

Big data

You are here:
< Back

Pojęcie, które skupia wokół siebie wszelkie zagadnienia związane z wyszukiwaniem, pobieraniem, gromadzeniem i wykorzystaniem
dużych zbiorów danych, które powstają i są dostępne w organizacjach. Sa to przede wszystkim zagadanienia zwiazane z IT ( serwery, procesowy, infrastruktura IT).
Najważniejsze w Big Data jest zatem przetwarzanie informacji i wykorzystywanie w praktyce wniosków z nich płynących, a nie samo gromadzenie danych.
Podmioty, które wykorzystują pozyskane dane w swoich działalnościach to przede wszystkim Banki (gromadzone dane pochodzą z ruchów na kontach klientów), Firmy, które wypuszczają własne aplikacje (zauważ, ze instalując aplikację wyrażasz zgodę na dostęp do własnych danych), Portale interenetowe i Media społecznościowe.
Najpopularniejszymi narzędziami do pomiaru Big Data są: platforma Hadoop, system Storm,magazyny baz danych (Cassandra, MongoDB czy Neo4j) czy np. algorytmy do data-miningu (RapidMiner i Mahout).

Wyróżnione wpisy

Jak zakupy powinny ograniczać ryzyka w łańcuchach dostaw? CSR w umowach z dostawcami

W prezentacji omówiono zasadność i sposoby wykorzystania klauzul CSR przy zawieraniu umów z dostawcami, jako narzędzie zarządzania ryzykiem w organizacji.

Autor: Pawel Skorupski, EcoVadis
Mechanizmy minimalizacji ryzyka w zakupach, źródłem „niewidzialnych” oszczędności

Brak umiejętności przewidywania ryzyka zewnętrznego i wewnętrznego oraz niestosowanie odpowiednich narzędzi minimalizujących ryzyko to jedne z najważniejszych problemów branży zakupowej. Jakie kroki podjąć by „spać spokojnie(j)”?

Autor: Agata Kulikowska, TAURON
Wdrożenie systemu zakupowego w Credit Agricole Bank Polska. Z czym to się je?

Prezentacja omawia proces wdrożenia systemu zakupowego w Credit Agricole Bank Polska – od przygotowania do wdrożenia i jego efektów z dwóch perspektyw: działu zakupów i zespołu wdrożeniowego.

Autorzy: Jarosław Pazdro, Credit Agricole Bank Polska i Damian Czernik, NextBuy

Zarejestruj się

Resetuj hasło