Przeszukaj
Generic selectors
Tylko dokładne trafienia
Wyszukaj w tytułach
Wyszukaj w treści
Search in posts
Search in pages
Szukaj w kategoriach:
Procesy i narzędzia
SRM
Team Management
Webinary
Wyróżnione
Zakupy direct
Zakupy indirect
Zarządzanie

tel. +48 517 870 451    |    e-mail: info@myprocon.pl

Image Alt

B2B (ang. business-to-business)

  /  B2B (ang. business-to-business)

B2B (ang. business-to-business)

You are here:
  • KB Home
  • B
  • B2B (ang. business-to-business)
< Back

Skrót pochodzący z języka angielskiego odnoszący się do relacji zachodzących pomiędzy firmami. W zakresie B2B znajduje się przygotowanie ofert i zamówień, potwierdzenia odbioru zamówionych towarów bądź usług, płatności, dokonywanie transakcji, wyszukiwanie ofert, preparowanie dokumentacji transakcyjnej oraz marketing. B2B to sieć relacji łączących przedsiębiorstwo, jej partnerów, pośredników, dostawców, dystrybutorów, a także punktów sprzedaży i świadczenia usług.

Poszczególni pośrednicy handlowi, jak producenci, hurtownicy i dostawcy tworzą ogniwa łańcucha dostaw, które można rozbudowywać bez ograniczeń. Dlatego administrację tak rozbudowaną siecią usprawnia automatyczne przesyłanie danych oraz łączliwość informacji o sprzedaży i terminach dostaw. Do łańcucha można dodawać wiele innych elementów: planowanie, przewidywanie, magazynowanie, wytwarzanie, serwis . Technologie internetowe ułatwiają zarządzanie tymi procesami.

Rodzaje zakupów w handlu B2B:

  • eProcurement to organizacja etapów zaopatrzenia na podstawie rozwiązań systemowych usprawniających współdziałanie między kontrahentami. Dotyczy wszystkich procesów związanych z zaopatrzeniem od złożenia zamówienia do jego sfinansowania. Przetwarzanie i obieg dokumentacji dzięki technologiom elektronicznym jest zautomatyzowany.
  • Model aukcyjno-przetargowy to rodzaj modelu, który wykorzystuje się do jednorazowego zakupu towarów i usług, bądź pertraktacji warunków umowy dotyczących powtarzalnych zakupów.

Wyróżnione wpisy

Jak zakupy powinny ograniczać ryzyka w łańcuchach dostaw? CSR w umowach z dostawcami

W prezentacji omówiono zasadność i sposoby wykorzystania klauzul CSR przy zawieraniu umów z dostawcami, jako narzędzie zarządzania ryzykiem w organizacji.

Autor: Pawel Skorupski, EcoVadis
Mechanizmy minimalizacji ryzyka w zakupach, źródłem „niewidzialnych” oszczędności

Brak umiejętności przewidywania ryzyka zewnętrznego i wewnętrznego oraz niestosowanie odpowiednich narzędzi minimalizujących ryzyko to jedne z najważniejszych problemów branży zakupowej. Jakie kroki podjąć by „spać spokojnie(j)”?

Autor: Agata Kulikowska, TAURON
Wdrożenie systemu zakupowego w Credit Agricole Bank Polska. Z czym to się je?

Prezentacja omawia proces wdrożenia systemu zakupowego w Credit Agricole Bank Polska – od przygotowania do wdrożenia i jego efektów z dwóch perspektyw: działu zakupów i zespołu wdrożeniowego.

Autorzy: Jarosław Pazdro, Credit Agricole Bank Polska i Damian Czernik, NextBuy

Zarejestruj się

Resetuj hasło