Przeszukaj
Generic selectors
Tylko dokładne trafienia
Wyszukaj w tytułach
Wyszukaj w treści
Search in posts
Search in pages
Szukaj w kategoriach:
Procesy i narzędzia
SRM
Team Management
Webinary
Wyróżnione
Zakupy direct
Zakupy indirect
Zarządzanie

e-mail: info@myprocon.pl

Image Alt

B2B (ang. business-to-business)

  /  B2B (ang. business-to-business) (Strona 2)

B2B (ang. business-to-business)

You are here:
  • KB Home
  • B
  • B2B (ang. business-to-business)
< Back

Skrót pochodzący z języka angielskiego odnoszący się do relacji zachodzących pomiędzy firmami. W zakresie B2B znajduje się przygotowanie ofert i zamówień, potwierdzenia odbioru zamówionych towarów bądź usług, płatności, dokonywanie transakcji, wyszukiwanie ofert, preparowanie dokumentacji transakcyjnej oraz marketing. B2B to sieć relacji łączących przedsiębiorstwo, jej partnerów, pośredników, dostawców, dystrybutorów, a także punktów sprzedaży i świadczenia usług.

Poszczególni pośrednicy handlowi, jak producenci, hurtownicy i dostawcy tworzą ogniwa łańcucha dostaw, które można rozbudowywać bez ograniczeń. Dlatego administrację tak rozbudowaną siecią usprawnia automatyczne przesyłanie danych oraz łączliwość informacji o sprzedaży i terminach dostaw. Do łańcucha można dodawać wiele innych elementów: planowanie, przewidywanie, magazynowanie, wytwarzanie, serwis . Technologie internetowe ułatwiają zarządzanie tymi procesami.

Rodzaje zakupów w handlu B2B:

  • eProcurement to organizacja etapów zaopatrzenia na podstawie rozwiązań systemowych usprawniających współdziałanie między kontrahentami. Dotyczy wszystkich procesów związanych z zaopatrzeniem od złożenia zamówienia do jego sfinansowania. Przetwarzanie i obieg dokumentacji dzięki technologiom elektronicznym jest zautomatyzowany.
  • Model aukcyjno-przetargowy to rodzaj modelu, który wykorzystuje się do jednorazowego zakupu towarów i usług, bądź pertraktacji warunków umowy dotyczących powtarzalnych zakupów.

Wyróżnione wpisy

Kompetencje w zakupach – Część 2: Roboty, sztuczna inteligencja, automatyzacja – kompetencje przyszłości

Technologia przyśpiesza, ułatwia, pozwala na więcej, ale i frustruje, denerwuje, niepokoi.. Wymagania pracodawców są mocno zależne od roli zakupów, ich dojrzałości oraz stopnia przyswojenia technologii w danej organizacji (..)

Autor: Agnieszka Piątkowska, BigFish Polska
PROCON Webinar: Zarządzanie karierą w zakupach – Obecność w sieci

Obecność w sieci a kariera, czyli po co nam LinkedIn, jak robić to dobrze oraz o tajnikach pracy łowcy talentów i zakupowego headhuntera.

Autorzy: Agnieszka Piątkowska, Big Fish Polska; Jacek Jarmuszczak, NextBuy
Use of synergies through the implementation of purchasing software. Case study with the client.

What was the background of the project – business need? What was the scope of the implementation and why these modules? What were the lessons learnt during the project and what can you recommend to others?

Autorzy: dr Tomasz Gonsior, OptiBuy; Valentin Bastian, Christoph Maier, G+D
Next Generation Partnerships

Using your suppliers as a source of competitive advantage. Assessing your potential partners: the 5 P’s of Procurement. Next generation skills and mindset: the 3C’s.

Autor: prof. dr Frank Rozemeijer, FRConsulting BV/Maastricht University

Zarejestruj się

Resetuj hasło