Przeszukaj
Generic selectors
Tylko dokładne trafienia
Wyszukaj w tytułach
Wyszukaj w treści
Search in posts
Search in pages
Szukaj w kategoriach:
Procesy i narzędzia
SRM
Team Management
Webinary
Wyróżnione
Zakupy direct
Zakupy indirect
Zarządzanie

tel. +48 517 870 451    |    e-mail: info@myprocon.pl

Image Alt

BCP (Business Continuity Planning)

  /  BCP (Business Continuity Planning)

BCP (Business Continuity Planning)

You are here:
  • KB Home
  • B
  • BCP (Business Continuity Planning)
< Back

Planowanie ciągłości działania (BCP) to proces, który polega na stworzeniu systemu, który obejmuje prewencję przed potencjalnym zagrożeniem dla firmy i proces wychodzenia i regeneracji firmy po zaistniałym zagrożeniu. Plan zapewnia ochronę personelu i majątku oraz możliwość sprawnego funkcjonowania w przypadku katastrofy. BCP jest zazwyczaj opracowywany z wyprzedzeniem, biorąc pod uwagę imput kluczowych interesariuszy i personelu.

 

BCP polega na zdefiniowaniu wszelkiego ryzyka, które może wpłynąć na działalność firmy, co czyni go ważną częścią strategii zarządzania ryzykiem w organizacji. Ryzyko może obejmować klęski żywiołowe – pożary, powodzie lub zdarzenia pogodowe – oraz cyberataki. Po zidentyfikowaniu ryzyka plan powinien również obejmować:

 

  • Ustalenie, w jaki sposób te ryzyka wpłyną na operacje
  • Wdrażanie zabezpieczeń i procedur ograniczających ryzyko
  • Testowanie procedur w celu upewnienia się, że działają
  • Przegląd procesu, aby upewnić się, że jest aktualny

 

BCP jest ważną częścią każdego biznesu. Zagrożenia i zakłócenia oznaczają utratę przychodów i wyższe koszty, co prowadzi do spadku rentowności. Firmy nie mogą polegać wyłącznie na ubezpieczeniu, ponieważ nie obejmuje ono wszystkich kosztów i klientów, którzy przeniosą się do konkurencji.

Wyróżnione wpisy

Jak zakupy powinny ograniczać ryzyka w łańcuchach dostaw? CSR w umowach z dostawcami

W prezentacji omówiono zasadność i sposoby wykorzystania klauzul CSR przy zawieraniu umów z dostawcami, jako narzędzie zarządzania ryzykiem w organizacji.

Autor: Pawel Skorupski, EcoVadis
Mechanizmy minimalizacji ryzyka w zakupach, źródłem „niewidzialnych” oszczędności

Brak umiejętności przewidywania ryzyka zewnętrznego i wewnętrznego oraz niestosowanie odpowiednich narzędzi minimalizujących ryzyko to jedne z najważniejszych problemów branży zakupowej. Jakie kroki podjąć by „spać spokojnie(j)”?

Autor: Agata Kulikowska, TAURON
Wdrożenie systemu zakupowego w Credit Agricole Bank Polska. Z czym to się je?

Prezentacja omawia proces wdrożenia systemu zakupowego w Credit Agricole Bank Polska – od przygotowania do wdrożenia i jego efektów z dwóch perspektyw: działu zakupów i zespołu wdrożeniowego.

Autorzy: Jarosław Pazdro, Credit Agricole Bank Polska i Damian Czernik, NextBuy

Zarejestruj się

Resetuj hasło