Przeszukaj
Generic selectors
Tylko dokładne trafienia
Wyszukaj w tytułach
Wyszukaj w treści
Search in posts
Search in pages
Szukaj w kategoriach:
Procesy i narzędzia
SRM
Team Management
Webinary
Wyróżnione
Zakupy direct
Zakupy indirect
Zarządzanie

e-mail: info@myprocon.pl

Image Alt

BCP (Business Continuity Planning)

  /  BCP (Business Continuity Planning) (Strona 2)

BCP (Business Continuity Planning)

You are here:
  • KB Home
  • B
  • BCP (Business Continuity Planning)
< Back

Planowanie ciągłości działania (BCP) to proces, który polega na stworzeniu systemu, który obejmuje prewencję przed potencjalnym zagrożeniem dla firmy i proces wychodzenia i regeneracji firmy po zaistniałym zagrożeniu. Plan zapewnia ochronę personelu i majątku oraz możliwość sprawnego funkcjonowania w przypadku katastrofy. BCP jest zazwyczaj opracowywany z wyprzedzeniem, biorąc pod uwagę imput kluczowych interesariuszy i personelu.

 

BCP polega na zdefiniowaniu wszelkiego ryzyka, które może wpłynąć na działalność firmy, co czyni go ważną częścią strategii zarządzania ryzykiem w organizacji. Ryzyko może obejmować klęski żywiołowe – pożary, powodzie lub zdarzenia pogodowe – oraz cyberataki. Po zidentyfikowaniu ryzyka plan powinien również obejmować:

 

  • Ustalenie, w jaki sposób te ryzyka wpłyną na operacje
  • Wdrażanie zabezpieczeń i procedur ograniczających ryzyko
  • Testowanie procedur w celu upewnienia się, że działają
  • Przegląd procesu, aby upewnić się, że jest aktualny

 

BCP jest ważną częścią każdego biznesu. Zagrożenia i zakłócenia oznaczają utratę przychodów i wyższe koszty, co prowadzi do spadku rentowności. Firmy nie mogą polegać wyłącznie na ubezpieczeniu, ponieważ nie obejmuje ono wszystkich kosztów i klientów, którzy przeniosą się do konkurencji.

Wyróżnione wpisy

Kompetencje w zakupach – Część 2: Roboty, sztuczna inteligencja, automatyzacja – kompetencje przyszłości

Technologia przyśpiesza, ułatwia, pozwala na więcej, ale i frustruje, denerwuje, niepokoi.. Wymagania pracodawców są mocno zależne od roli zakupów, ich dojrzałości oraz stopnia przyswojenia technologii w danej organizacji (..)

Autor: Agnieszka Piątkowska, BigFish Polska
PROCON Webinar: Zarządzanie karierą w zakupach – Obecność w sieci

Obecność w sieci a kariera, czyli po co nam LinkedIn, jak robić to dobrze oraz o tajnikach pracy łowcy talentów i zakupowego headhuntera.

Autorzy: Agnieszka Piątkowska, Big Fish Polska; Jacek Jarmuszczak, NextBuy
Use of synergies through the implementation of purchasing software. Case study with the client.

What was the background of the project – business need? What was the scope of the implementation and why these modules? What were the lessons learnt during the project and what can you recommend to others?

Autorzy: dr Tomasz Gonsior, OptiBuy; Valentin Bastian, Christoph Maier, G+D
Next Generation Partnerships

Using your suppliers as a source of competitive advantage. Assessing your potential partners: the 5 P’s of Procurement. Next generation skills and mindset: the 3C’s.

Autor: prof. dr Frank Rozemeijer, FRConsulting BV/Maastricht University

Zarejestruj się

Resetuj hasło