Produkty strategiczne (Macierz Kraljica)
Jedna z czterech podstawowych grup kupowanych kategorii zakupowych zidentyfikowana w Macierzy Kraljica.
Grupa produktów, która ma zasadnicze znaczenie dla całego procesu produkcyjnego. Są to produkty dostarczane w ogromnych ilościach, w ustalonych przedziałach czasowych. W tej grupie najskuteczniejszymi narzędziami jest zaangażowanie dostawców w proces projektowania elementu, a także program rozwoju dostawcy. Z dostawcami tych produktów/ usług kupcy powinni rozwijać relacje partnerskie (w tym długoterminowe kontrakty), ale też powinni stale ich oceniać i mierzmy ich efektywność, tak by zabezpieczyć ryzyka wynikające z tej współpracy. Pomocne tu są systemy SRM.
Wyróżnione wpisy

Niestety wiele firm, działów zakupów nie traktuje wystarczająco poważnie kwestii przekazywania informacji zwrotnej lub nie poświęca jej wystarczająco dużo uwagi. Szczególnie w czasach, gdy relacje z dostawcami mogą zadecydować o przetrwaniu naszego przedsiębiorstwa.