Przeszukaj
Generic selectors
Tylko dokładne trafienia
Wyszukaj w tytułach
Wyszukaj w treści
Search in posts
Search in pages
Szukaj w kategoriach:
Procesy i narzędzia
SRM
Team Management
Webinary
Wyróżnione
Zakupy direct
Zakupy indirect
Zarządzanie

tel. +48 517 870 451    |    e-mail: info@myprocon.pl

Image Alt

Produkty standardowe (Macierz Kraljica)

  /  Produkty standardowe (Macierz Kraljica)

Produkty standardowe (Macierz Kraljica)

You are here:
  • KB Home
  • P
  • Produkty standardowe (Macierz Kraljica)
< Back

Jedna z czterech podstawowych grup kupowanych kategorii zakupowych zidentyfikowana w Macierzy Kraljica.
Do grupy PRODUKTÓW STANDARDOWYCH zaliczamy wszystkie produkty, które mają raczej niewielki wpływ na wynik finansowy przedsiębiorstwa i nie są obciążone dużym ryzykiem związanym z dostawami. W tej grupie znajdziemy np. materiały biurowe, podróże służbowe itp. Źródłem oszczędności w tej grupie produktów może być wybranie konkretnej firmy dostarczającej dane produkty lub usługi, dzięki czemu ograniczona zostanie liczba dostawców, a ci wybrani będą realizować większe zamówienia, co pozwoli wynegocjować korzystniejsze kontrakty. Przy zakupie tych produktów/ usług należy skupić się na automatyzacji procesu (P2P). W przypadku tej kategorii proces zgłaszania, akceptacji i realizacji zamówień jest zwykle dużo droższy niż sama wartość zakupów.

Wyróżnione wpisy

Jak zakupy powinny ograniczać ryzyka w łańcuchach dostaw? CSR w umowach z dostawcami

W prezentacji omówiono zasadność i sposoby wykorzystania klauzul CSR przy zawieraniu umów z dostawcami, jako narzędzie zarządzania ryzykiem w organizacji.

Autor: Pawel Skorupski, EcoVadis
Mechanizmy minimalizacji ryzyka w zakupach, źródłem „niewidzialnych” oszczędności

Brak umiejętności przewidywania ryzyka zewnętrznego i wewnętrznego oraz niestosowanie odpowiednich narzędzi minimalizujących ryzyko to jedne z najważniejszych problemów branży zakupowej. Jakie kroki podjąć by „spać spokojnie(j)”?

Autor: Agata Kulikowska, TAURON
Wdrożenie systemu zakupowego w Credit Agricole Bank Polska. Z czym to się je?

Prezentacja omawia proces wdrożenia systemu zakupowego w Credit Agricole Bank Polska – od przygotowania do wdrożenia i jego efektów z dwóch perspektyw: działu zakupów i zespołu wdrożeniowego.

Autorzy: Jarosław Pazdro, Credit Agricole Bank Polska i Damian Czernik, NextBuy

Zarejestruj się

Resetuj hasło