Przeszukaj
Generic selectors
Tylko dokładne trafienia
Wyszukaj w tytułach
Wyszukaj w treści
Search in posts
Search in pages
Szukaj w kategoriach:
Procesy i narzędzia
SRM
Team Management
Webinary
Wyróżnione
Zakupy direct
Zakupy indirect
Zarządzanie

tel. +48 517 870 451    |    e-mail: info@myprocon.pl

Image Alt

MBO (ang. Management By Objectives)

  /  MBO (ang. Management By Objectives)

MBO (ang. Management By Objectives)

You are here:
  • KB Home
  • M
  • MBO (ang. Management By Objectives)
< Back

System zarządzania przez cele polega na tym, że przedsiębiorstwo powinno mieć jasno określone cele działalności. Główne cele powinny być znane i jasno sformułowane. Dzięki temu każdy pracownik – zarówno wyższego, jak i niższego szczebla – wie, do czego dążą działania jego i firmy. Praca nie jest bezcelowa. Wyznaczanie tych celów pozwala również na zauważanie, na czym skupiamy się, choć nie jest to konieczne, nie przynosi zysków, a czasami wręcz przeciwnie.

Pierwszym krokiem do wprowdazenia tego systemu powinno być ustalenie strategii działania przez zarząd firmy. Wyznacza on następnie najważniejsze i główne cele całej organizacji. Musimy wiedzieć, co jest celem i do czego dokładnie dążymy.

Do osiągnięcia tego celu pomocna jest metoda SMART, gdzie cel musi być

  • S: konkretny
  • M: mierzalny
  • A: osiągalny
  • R: realny
  • T: określony w czasie

Wyróżnione wpisy

Jak zakupy powinny ograniczać ryzyka w łańcuchach dostaw? CSR w umowach z dostawcami

W prezentacji omówiono zasadność i sposoby wykorzystania klauzul CSR przy zawieraniu umów z dostawcami, jako narzędzie zarządzania ryzykiem w organizacji.

Autor: Pawel Skorupski, EcoVadis
Mechanizmy minimalizacji ryzyka w zakupach, źródłem „niewidzialnych” oszczędności

Brak umiejętności przewidywania ryzyka zewnętrznego i wewnętrznego oraz niestosowanie odpowiednich narzędzi minimalizujących ryzyko to jedne z najważniejszych problemów branży zakupowej. Jakie kroki podjąć by „spać spokojnie(j)”?

Autor: Agata Kulikowska, TAURON
Wdrożenie systemu zakupowego w Credit Agricole Bank Polska. Z czym to się je?

Prezentacja omawia proces wdrożenia systemu zakupowego w Credit Agricole Bank Polska – od przygotowania do wdrożenia i jego efektów z dwóch perspektyw: działu zakupów i zespołu wdrożeniowego.

Autorzy: Jarosław Pazdro, Credit Agricole Bank Polska i Damian Czernik, NextBuy

Zarejestruj się

Resetuj hasło