Przeszukaj
Generic selectors
Tylko dokładne trafienia
Wyszukaj w tytułach
Wyszukaj w treści
Search in posts
Search in pages
Szukaj w kategoriach:
Procesy i narzędzia
SRM
Team Management
Webinary
Wyróżnione
Zakupy direct
Zakupy indirect
Zarządzanie

e-mail: info@myprocon.pl

Image Alt

MBO (ang. Management By Objectives)

  /  MBO (ang. Management By Objectives) (Strona 2)

MBO (ang. Management By Objectives)

You are here:
  • KB Home
  • M
  • MBO (ang. Management By Objectives)
< Back

System zarządzania przez cele polega na tym, że przedsiębiorstwo powinno mieć jasno określone cele działalności. Główne cele powinny być znane i jasno sformułowane. Dzięki temu każdy pracownik – zarówno wyższego, jak i niższego szczebla – wie, do czego dążą działania jego i firmy. Praca nie jest bezcelowa. Wyznaczanie tych celów pozwala również na zauważanie, na czym skupiamy się, choć nie jest to konieczne, nie przynosi zysków, a czasami wręcz przeciwnie.

Pierwszym krokiem do wprowdazenia tego systemu powinno być ustalenie strategii działania przez zarząd firmy. Wyznacza on następnie najważniejsze i główne cele całej organizacji. Musimy wiedzieć, co jest celem i do czego dokładnie dążymy.

Do osiągnięcia tego celu pomocna jest metoda SMART, gdzie cel musi być

  • S: konkretny
  • M: mierzalny
  • A: osiągalny
  • R: realny
  • T: określony w czasie

Wyróżnione wpisy

Kompetencje w zakupach – Część 2: Roboty, sztuczna inteligencja, automatyzacja – kompetencje przyszłości

Technologia przyśpiesza, ułatwia, pozwala na więcej, ale i frustruje, denerwuje, niepokoi.. Wymagania pracodawców są mocno zależne od roli zakupów, ich dojrzałości oraz stopnia przyswojenia technologii w danej organizacji (..)

Autor: Agnieszka Piątkowska, BigFish Polska
PROCON Webinar: Zarządzanie karierą w zakupach – Obecność w sieci

Obecność w sieci a kariera, czyli po co nam LinkedIn, jak robić to dobrze oraz o tajnikach pracy łowcy talentów i zakupowego headhuntera.

Autorzy: Agnieszka Piątkowska, Big Fish Polska; Jacek Jarmuszczak, NextBuy
Use of synergies through the implementation of purchasing software. Case study with the client.

What was the background of the project – business need? What was the scope of the implementation and why these modules? What were the lessons learnt during the project and what can you recommend to others?

Autorzy: dr Tomasz Gonsior, OptiBuy; Valentin Bastian, Christoph Maier, G+D
Next Generation Partnerships

Using your suppliers as a source of competitive advantage. Assessing your potential partners: the 5 P’s of Procurement. Next generation skills and mindset: the 3C’s.

Autor: prof. dr Frank Rozemeijer, FRConsulting BV/Maastricht University

Zarejestruj się

Resetuj hasło