Przeszukaj
Generic selectors
Tylko dokładne trafienia
Wyszukaj w tytułach
Wyszukaj w treści
Search in posts
Search in pages
Szukaj w kategoriach:
Procesy i narzędzia
SRM
Team Management
Webinary
Wyróżnione
Zakupy direct
Zakupy indirect
Zarządzanie

tel. +48 517 870 451    |    e-mail: info@myprocon.pl

Image Alt

Lean Management

  /  Lean Management

Lean Management

You are here:
< Back

Nazwa amerykańska, a rodowód azjatycki, a dokładniej -Japonia. Metoda ta po raz pierwszy została zastosowana przez firmę Toyota, a konkretnie przez szefa produkcji tego koncernu – Ohno. System Produkcyjny Toyoty (TPS – Toyota Production System), odznaczał się produkcją wysokiej jakości produktów, jednocześnie pochłaniając dużo mniejsze zasoby, niż inne przedsiębiorstwa. Dlatego też Lean Management definiuje się jako metodę “odchudzonego” zarządzania przedsiębiorstwem, przy jednoczesnym zachowaniu wysokiej jakości wytwarzanych dóbr.
Wprowadzając tę strategię do przedsiębiorstwa i realizując dokładnie jej założenia, można się spodziewać zmniejszenia ponoszonych kosztów o kilkanaście procent.

Efekty te pojawiają się w wyniku:

  • zwiększenia wydajności (wynika między innymi ze skrócenia czasu podejmowania decyzji oraz większego zaangażowania pracowników, co bezpośrednio przekłada się na efektywność zachodzących w firmie procesów),
  • lepszego wykorzystania dostępnych możliwości (powiązane z ograniczeniem procesów i kosztów do minimum, co daje szansę na wykorzystanie czasu i zasobów pieniężnych w inne inwestycje),
  • redukcji zbędnych balastów.

Zastosowanie powyższej metody w firmach na świecie: Daihatsu, Mazda czy Nissan. W Polsce stosuje ją, m.in.: Bosch, Gillette, Remy, Whirlpool, Opel, Volkswagen, Phillips czy Volvo.

Wyróżnione wpisy

Jak zakupy powinny ograniczać ryzyka w łańcuchach dostaw? CSR w umowach z dostawcami

W prezentacji omówiono zasadność i sposoby wykorzystania klauzul CSR przy zawieraniu umów z dostawcami, jako narzędzie zarządzania ryzykiem w organizacji.

Autor: Pawel Skorupski, EcoVadis
Mechanizmy minimalizacji ryzyka w zakupach, źródłem „niewidzialnych” oszczędności

Brak umiejętności przewidywania ryzyka zewnętrznego i wewnętrznego oraz niestosowanie odpowiednich narzędzi minimalizujących ryzyko to jedne z najważniejszych problemów branży zakupowej. Jakie kroki podjąć by „spać spokojnie(j)”?

Autor: Agata Kulikowska, TAURON
Wdrożenie systemu zakupowego w Credit Agricole Bank Polska. Z czym to się je?

Prezentacja omawia proces wdrożenia systemu zakupowego w Credit Agricole Bank Polska – od przygotowania do wdrożenia i jego efektów z dwóch perspektyw: działu zakupów i zespołu wdrożeniowego.

Autorzy: Jarosław Pazdro, Credit Agricole Bank Polska i Damian Czernik, NextBuy

Zarejestruj się

Resetuj hasło