Przeszukaj
Generic selectors
Tylko dokładne trafienia
Wyszukaj w tytułach
Wyszukaj w treści
Search in posts
Search in pages
Szukaj w kategoriach:
Procesy i narzędzia
SRM
Team Management
Webinary
Wyróżnione
Zakupy direct
Zakupy indirect
Zarządzanie

e-mail: info@myprocon.pl

Image Alt

Lean Management

  /  Lean Management (Strona 2)

Lean Management

You are here:
< Back

Nazwa amerykańska, a rodowód azjatycki, a dokładniej -Japonia. Metoda ta po raz pierwszy została zastosowana przez firmę Toyota, a konkretnie przez szefa produkcji tego koncernu – Ohno. System Produkcyjny Toyoty (TPS – Toyota Production System), odznaczał się produkcją wysokiej jakości produktów, jednocześnie pochłaniając dużo mniejsze zasoby, niż inne przedsiębiorstwa. Dlatego też Lean Management definiuje się jako metodę “odchudzonego” zarządzania przedsiębiorstwem, przy jednoczesnym zachowaniu wysokiej jakości wytwarzanych dóbr.
Wprowadzając tę strategię do przedsiębiorstwa i realizując dokładnie jej założenia, można się spodziewać zmniejszenia ponoszonych kosztów o kilkanaście procent.

Efekty te pojawiają się w wyniku:

  • zwiększenia wydajności (wynika między innymi ze skrócenia czasu podejmowania decyzji oraz większego zaangażowania pracowników, co bezpośrednio przekłada się na efektywność zachodzących w firmie procesów),
  • lepszego wykorzystania dostępnych możliwości (powiązane z ograniczeniem procesów i kosztów do minimum, co daje szansę na wykorzystanie czasu i zasobów pieniężnych w inne inwestycje),
  • redukcji zbędnych balastów.

Zastosowanie powyższej metody w firmach na świecie: Daihatsu, Mazda czy Nissan. W Polsce stosuje ją, m.in.: Bosch, Gillette, Remy, Whirlpool, Opel, Volkswagen, Phillips czy Volvo.

Wyróżnione wpisy

Kompetencje w zakupach – Część 2: Roboty, sztuczna inteligencja, automatyzacja – kompetencje przyszłości

Technologia przyśpiesza, ułatwia, pozwala na więcej, ale i frustruje, denerwuje, niepokoi.. Wymagania pracodawców są mocno zależne od roli zakupów, ich dojrzałości oraz stopnia przyswojenia technologii w danej organizacji (..)

Autor: Agnieszka Piątkowska, BigFish Polska
PROCON Webinar: Zarządzanie karierą w zakupach – Obecność w sieci

Obecność w sieci a kariera, czyli po co nam LinkedIn, jak robić to dobrze oraz o tajnikach pracy łowcy talentów i zakupowego headhuntera.

Autorzy: Agnieszka Piątkowska, Big Fish Polska; Jacek Jarmuszczak, NextBuy
Use of synergies through the implementation of purchasing software. Case study with the client.

What was the background of the project – business need? What was the scope of the implementation and why these modules? What were the lessons learnt during the project and what can you recommend to others?

Autorzy: dr Tomasz Gonsior, OptiBuy; Valentin Bastian, Christoph Maier, G+D
Next Generation Partnerships

Using your suppliers as a source of competitive advantage. Assessing your potential partners: the 5 P’s of Procurement. Next generation skills and mindset: the 3C’s.

Autor: prof. dr Frank Rozemeijer, FRConsulting BV/Maastricht University

Zarejestruj się

Resetuj hasło