Przeszukaj
Generic selectors
Tylko dokładne trafienia
Wyszukaj w tytułach
Wyszukaj w treści
Search in posts
Search in pages
Szukaj w kategoriach:
Procesy i narzędzia
SRM
Team Management
Webinary
Wyróżnione
Zakupy direct
Zakupy indirect
Zarządzanie

tel. +48 517 870 451    |    e-mail: info@myprocon.pl

Image Alt

Brief

  /  Brief

Brief

You are here:
< Back

Z briefem mamy do czynienia w momencie kiedy chcemy nawiązać współpracę z agencją marketingową. Jest to swego rodzaju forma komunikacji, za pomocą której zleceniobiorca dochodzi do porozumienia z klientem, ustalając jego oczekiwania i dopasowując do nich strategię działania: dajemy konkretny feedback i otrzymujemy rezultat, na którym nam zależało.

Poprawnie napisany brief stanowi receptę na poprawne zrozumienie Twoich oczekiwań – dzięki temu końcowy efekt działań agencji będzie zgodny z Twoim założeniem. Pisząc brief należy skupić się tylko na suchych faktach, bo to one są istotne dla agencji, można je wręcz wypunktować.

W dobrym briefie nie może zabraknąć takich etapów, jak:
• przedstawienie produktu i określenie jego unikalnej cechy – co go wyróżnia na tle konkurencji;
• opis grupy docelowej – do jakiej grupy wiekowej, społecznej powinny być skierowane działania;
• insight – zrozumienie niejawnych potrzeb i motywacji klienta;
• cel projektu – określ dokładnie, co chcesz osiągnąć przy pomocy działań marketingowych, np. wzrost sprzedaży, zwiększenie znajomości marki, budowanie relacji z klientem;
• pozycjonowanie marki – jej historia i wartości, którymi się kieruje;
• budżet i harmonogram działań – pozwoli na wybranie odpowiednich działań i prawidłowe rozplanowanie ich w czasie.

CZTERY RADY, które pomogą w napisaniu dobrego briefu:
1. Pisz krótko i zwięźle. Najlepszy brief to taki, który nie przekracza 1 strony A4.
2. Unikaj ogólnych zwrotów, stylistycznych ozdobników i pustych sformułowań – brief nie musi być ładny, lecz konkretny.
3. Pamiętaj, że brief to element procesu komunikacji – zastanów się, czy zawarłeś w nim wszystkie informacje, które umożliwiają zrozumienie Twojego zlecenia.
4. Zadbaj o to, aby brief był spójny – zlepek przypadkowych informacji z Internetu nie pomoże agencji w zrozumieniu Twojego zamysłu.
5. Zaplanuj terminy z małym zapasem – Oferta „na wczoraj” nie działa na Twoją korzyść

Wyróżnione wpisy

Jak zakupy powinny ograniczać ryzyka w łańcuchach dostaw? CSR w umowach z dostawcami

W prezentacji omówiono zasadność i sposoby wykorzystania klauzul CSR przy zawieraniu umów z dostawcami, jako narzędzie zarządzania ryzykiem w organizacji.

Autor: Pawel Skorupski, EcoVadis
Mechanizmy minimalizacji ryzyka w zakupach, źródłem „niewidzialnych” oszczędności

Brak umiejętności przewidywania ryzyka zewnętrznego i wewnętrznego oraz niestosowanie odpowiednich narzędzi minimalizujących ryzyko to jedne z najważniejszych problemów branży zakupowej. Jakie kroki podjąć by „spać spokojnie(j)”?

Autor: Agata Kulikowska, TAURON
Wdrożenie systemu zakupowego w Credit Agricole Bank Polska. Z czym to się je?

Prezentacja omawia proces wdrożenia systemu zakupowego w Credit Agricole Bank Polska – od przygotowania do wdrożenia i jego efektów z dwóch perspektyw: działu zakupów i zespołu wdrożeniowego.

Autorzy: Jarosław Pazdro, Credit Agricole Bank Polska i Damian Czernik, NextBuy

Zarejestruj się

Resetuj hasło