Przeszukaj
Generic selectors
Tylko dokładne trafienia
Wyszukaj w tytułach
Wyszukaj w treści
Search in posts
Search in pages
Szukaj w kategoriach:
Procesy i narzędzia
SRM
Team Management
Webinary
Wyróżnione
Zakupy direct
Zakupy indirect
Zarządzanie

e-mail: info@myprocon.pl

Image Alt

Brief

  /  Brief (Strona 2)

Brief

You are here:
< Back

Z briefem mamy do czynienia w momencie kiedy chcemy nawiązać współpracę z agencją marketingową. Jest to swego rodzaju forma komunikacji, za pomocą której zleceniobiorca dochodzi do porozumienia z klientem, ustalając jego oczekiwania i dopasowując do nich strategię działania: dajemy konkretny feedback i otrzymujemy rezultat, na którym nam zależało.

Poprawnie napisany brief stanowi receptę na poprawne zrozumienie Twoich oczekiwań – dzięki temu końcowy efekt działań agencji będzie zgodny z Twoim założeniem. Pisząc brief należy skupić się tylko na suchych faktach, bo to one są istotne dla agencji, można je wręcz wypunktować.

W dobrym briefie nie może zabraknąć takich etapów, jak:
• przedstawienie produktu i określenie jego unikalnej cechy – co go wyróżnia na tle konkurencji;
• opis grupy docelowej – do jakiej grupy wiekowej, społecznej powinny być skierowane działania;
• insight – zrozumienie niejawnych potrzeb i motywacji klienta;
• cel projektu – określ dokładnie, co chcesz osiągnąć przy pomocy działań marketingowych, np. wzrost sprzedaży, zwiększenie znajomości marki, budowanie relacji z klientem;
• pozycjonowanie marki – jej historia i wartości, którymi się kieruje;
• budżet i harmonogram działań – pozwoli na wybranie odpowiednich działań i prawidłowe rozplanowanie ich w czasie.

CZTERY RADY, które pomogą w napisaniu dobrego briefu:
1. Pisz krótko i zwięźle. Najlepszy brief to taki, który nie przekracza 1 strony A4.
2. Unikaj ogólnych zwrotów, stylistycznych ozdobników i pustych sformułowań – brief nie musi być ładny, lecz konkretny.
3. Pamiętaj, że brief to element procesu komunikacji – zastanów się, czy zawarłeś w nim wszystkie informacje, które umożliwiają zrozumienie Twojego zlecenia.
4. Zadbaj o to, aby brief był spójny – zlepek przypadkowych informacji z Internetu nie pomoże agencji w zrozumieniu Twojego zamysłu.
5. Zaplanuj terminy z małym zapasem – Oferta „na wczoraj” nie działa na Twoją korzyść

Wyróżnione wpisy

Kompetencje w zakupach – Część 2: Roboty, sztuczna inteligencja, automatyzacja – kompetencje przyszłości

Technologia przyśpiesza, ułatwia, pozwala na więcej, ale i frustruje, denerwuje, niepokoi.. Wymagania pracodawców są mocno zależne od roli zakupów, ich dojrzałości oraz stopnia przyswojenia technologii w danej organizacji (..)

Autor: Agnieszka Piątkowska, BigFish Polska
PROCON Webinar: Zarządzanie karierą w zakupach – Obecność w sieci

Obecność w sieci a kariera, czyli po co nam LinkedIn, jak robić to dobrze oraz o tajnikach pracy łowcy talentów i zakupowego headhuntera.

Autorzy: Agnieszka Piątkowska, Big Fish Polska; Jacek Jarmuszczak, NextBuy
Use of synergies through the implementation of purchasing software. Case study with the client.

What was the background of the project – business need? What was the scope of the implementation and why these modules? What were the lessons learnt during the project and what can you recommend to others?

Autorzy: dr Tomasz Gonsior, OptiBuy; Valentin Bastian, Christoph Maier, G+D
Next Generation Partnerships

Using your suppliers as a source of competitive advantage. Assessing your potential partners: the 5 P’s of Procurement. Next generation skills and mindset: the 3C’s.

Autor: prof. dr Frank Rozemeijer, FRConsulting BV/Maastricht University

Zarejestruj się

Resetuj hasło