Przeszukaj
Generic selectors
Tylko dokładne trafienia
Wyszukaj w tytułach
Wyszukaj w treści
Search in posts
Search in pages
Szukaj w kategoriach:
Procesy i narzędzia
SRM
Team Management
Webinary
Wyróżnione
Zakupy direct
Zakupy indirect
Zarządzanie

tel. +48 517 870 451    |    e-mail: info@myprocon.pl

Image Alt

BPO (ang. Bussiness Process Outsourcing)

  /  BPO (ang. Bussiness Process Outsourcing)

BPO (ang. Bussiness Process Outsourcing)

You are here:
  • KB Home
  • B
  • BPO (ang. Bussiness Process Outsourcing)
< Back

Outsourcing procesów biznesowych, czyli zlecanie wybranych procesów biznesowych do wykonywania przez zewnętrzne podmioty, które ponoszą odpowiedzialność za ich jakość i efektywność. co po polsku dosłownie można przetłumaczyć jako zlecenie wykonania usługi na zewnątrz. Czasem też pojęcie BPO rozwijane jest jako „business process offshoring”, ale występuje rzadziej i głównie na rynku amerykańskim, gdzie outstourcing jest de facto zlecaniem usług „za morze”. Pojęcie BPO na dobre zagościło w Polsce w pierwszej dekadzie XXI w.

Firmy korzystające z usług BPO pozbywają się pewnych procesów biznesowych, nie uważanych za kluczowe dla organizacji, rezygnując z samodzielnego ich prowadzenia na rzecz kupowania tych usług u firm zewnętrznych. W praktyce są to najczęściej procesy telemarketingowe, księgowo-finansowe czy IT. Kupuje się je u wyspecjalizowanych, zewnętrznych usługodawców, często zlokalizowanych w innych krajach, w których takie usługi są tańsze.

Podstawową zaletą BPO jest minimalizacja kosztów własnych, nawet pomimo konieczności zapłacenia zewnętrznemu dostawcy usług, bo to on bierze na siebie m.in. koszty zatrudnienia pracowników, wynajęcia biura i jego wyposażenia. Są też inne korzyści, jak choćby pozyskanie wysokiej jakości usług w dziedzinie, w której odbiorca usługi nie ma doświadczenia lub się w niej nie specjalizuje.

Wyróżnione wpisy

Jak zakupy powinny ograniczać ryzyka w łańcuchach dostaw? CSR w umowach z dostawcami

W prezentacji omówiono zasadność i sposoby wykorzystania klauzul CSR przy zawieraniu umów z dostawcami, jako narzędzie zarządzania ryzykiem w organizacji.

Autor: Pawel Skorupski, EcoVadis
Mechanizmy minimalizacji ryzyka w zakupach, źródłem „niewidzialnych” oszczędności

Brak umiejętności przewidywania ryzyka zewnętrznego i wewnętrznego oraz niestosowanie odpowiednich narzędzi minimalizujących ryzyko to jedne z najważniejszych problemów branży zakupowej. Jakie kroki podjąć by „spać spokojnie(j)”?

Autor: Agata Kulikowska, TAURON
Wdrożenie systemu zakupowego w Credit Agricole Bank Polska. Z czym to się je?

Prezentacja omawia proces wdrożenia systemu zakupowego w Credit Agricole Bank Polska – od przygotowania do wdrożenia i jego efektów z dwóch perspektyw: działu zakupów i zespołu wdrożeniowego.

Autorzy: Jarosław Pazdro, Credit Agricole Bank Polska i Damian Czernik, NextBuy

Zarejestruj się

Resetuj hasło