Przeszukaj
Generic selectors
Tylko dokładne trafienia
Wyszukaj w tytułach
Wyszukaj w treści
Search in posts
Search in pages
Szukaj w kategoriach:
Procesy i narzędzia
SRM
Team Management
Webinary
Wyróżnione
Zakupy direct
Zakupy indirect
Zarządzanie

e-mail: info@myprocon.pl

Image Alt

BPO (ang. Bussiness Process Outsourcing)

  /  BPO (ang. Bussiness Process Outsourcing) (Strona 2)

BPO (ang. Bussiness Process Outsourcing)

You are here:
  • KB Home
  • B
  • BPO (ang. Bussiness Process Outsourcing)
< Back

Outsourcing procesów biznesowych, czyli zlecanie wybranych procesów biznesowych do wykonywania przez zewnętrzne podmioty, które ponoszą odpowiedzialność za ich jakość i efektywność. co po polsku dosłownie można przetłumaczyć jako zlecenie wykonania usługi na zewnątrz. Czasem też pojęcie BPO rozwijane jest jako „business process offshoring”, ale występuje rzadziej i głównie na rynku amerykańskim, gdzie outstourcing jest de facto zlecaniem usług „za morze”. Pojęcie BPO na dobre zagościło w Polsce w pierwszej dekadzie XXI w.

Firmy korzystające z usług BPO pozbywają się pewnych procesów biznesowych, nie uważanych za kluczowe dla organizacji, rezygnując z samodzielnego ich prowadzenia na rzecz kupowania tych usług u firm zewnętrznych. W praktyce są to najczęściej procesy telemarketingowe, księgowo-finansowe czy IT. Kupuje się je u wyspecjalizowanych, zewnętrznych usługodawców, często zlokalizowanych w innych krajach, w których takie usługi są tańsze.

Podstawową zaletą BPO jest minimalizacja kosztów własnych, nawet pomimo konieczności zapłacenia zewnętrznemu dostawcy usług, bo to on bierze na siebie m.in. koszty zatrudnienia pracowników, wynajęcia biura i jego wyposażenia. Są też inne korzyści, jak choćby pozyskanie wysokiej jakości usług w dziedzinie, w której odbiorca usługi nie ma doświadczenia lub się w niej nie specjalizuje.

Wyróżnione wpisy

Kompetencje w zakupach – Część 2: Roboty, sztuczna inteligencja, automatyzacja – kompetencje przyszłości

Technologia przyśpiesza, ułatwia, pozwala na więcej, ale i frustruje, denerwuje, niepokoi.. Wymagania pracodawców są mocno zależne od roli zakupów, ich dojrzałości oraz stopnia przyswojenia technologii w danej organizacji (..)

Autor: Agnieszka Piątkowska, BigFish Polska
PROCON Webinar: Zarządzanie karierą w zakupach – Obecność w sieci

Obecność w sieci a kariera, czyli po co nam LinkedIn, jak robić to dobrze oraz o tajnikach pracy łowcy talentów i zakupowego headhuntera.

Autorzy: Agnieszka Piątkowska, Big Fish Polska; Jacek Jarmuszczak, NextBuy
Use of synergies through the implementation of purchasing software. Case study with the client.

What was the background of the project – business need? What was the scope of the implementation and why these modules? What were the lessons learnt during the project and what can you recommend to others?

Autorzy: dr Tomasz Gonsior, OptiBuy; Valentin Bastian, Christoph Maier, G+D
Next Generation Partnerships

Using your suppliers as a source of competitive advantage. Assessing your potential partners: the 5 P’s of Procurement. Next generation skills and mindset: the 3C’s.

Autor: prof. dr Frank Rozemeijer, FRConsulting BV/Maastricht University

Zarejestruj się

Resetuj hasło