Biała Księga Komunikacji Marketingowej
Zbiór dokumentów – ogólnych standardów w zakupach marketingowych (dobre praktyki i standardy współpracy na linii Klient – Agencja) opracowanych przez grupę Ekspertów reprezentujących marketing, agencje oraz zakupy.
Przed dwa lata organizacje brały udział w Dialogu Branżowym, którego celem było stworzenie platformy wymiany wiedzy oraz ustalenie najlepszych standardów współpracy i narzędzi przetargowych w 8 kategoriach marketingowych (full service, digital, eventy, PR, produkcja filmów reklamowych, incentive travel, branding, media,), mając na uwadze równość i partnerstwo biznesowe stron oraz najwyższą możliwą efektywność w zakupach marketingowych. Każdy z publikowanych rozdziałów zawiera: wytyczne w formie opisowej oraz narzędzia przetargowe (wzory dokumentów). Organizatorzy: Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR
oraz Polskie Stowarzyszenie Menedżerów Logistyki i Zakupów (PSML). Dokument został stworzony z myślą o codziennych zadaniach Działów Zakupów, Marketingu oraz Agencji. Jego celem jest ułatwienie procesów zakupowych i przetargów na usługi i produkcję komunikacji marketingowej.
Materiały do pobrania ze strony: www.dobryprzetarg.com.pl
Wyróżnione wpisy

Niestety wiele firm, działów zakupów nie traktuje wystarczająco poważnie kwestii przekazywania informacji zwrotnej lub nie poświęca jej wystarczająco dużo uwagi. Szczególnie w czasach, gdy relacje z dostawcami mogą zadecydować o przetrwaniu naszego przedsiębiorstwa.