Przeszukaj
Generic selectors
Tylko dokładne trafienia
Wyszukaj w tytułach
Wyszukaj w treści
Search in posts
Search in pages
Szukaj w kategoriach:
Procesy i narzędzia
SRM
Team Management
Webinary
Wyróżnione
Zakupy direct
Zakupy indirect
Zarządzanie

tel. +48 517 870 451    |    e-mail: info@myprocon.pl

Image Alt

Benchmarking

  /  Benchmarking

Benchmarking

You are here:
< Back

Dla jednych to metoda, dla innych proces lub narzędzie. Dwie popularne definicje:
– benchmarking jest procesem polegającym na doskonaleniu efektywności własnej organizacji poprzez identyfikowanie, analizowanie, adaptowanie i wdrożenie rozwiązań stosowanych przez organizacje najbardziej efektywne w skali świata (Brilman, 2002),

– benchmarking to porównywanie się z innymi podmiotami mającymi najlepsze wyniki lub też wyznaczającymi kierunki rozwoju oraz wykorzystanie ich dobrych pomysłów, aby się doskonalić (Grudzewski, 2004) .

Koncepcja benchmarkingu polega na tym, że obserwujemy i porównujemy naszą firmę z najlepszą na rynku w konkretnej dziedzinie tak, aby wiedzę płynącą z takiego porównania jak najlepiej wykorzystać. Jednym słowem, znacznie lepiej jest korzystać z doświadczeń innych, niż szukać samodzielnie rozwiązań, bo wymaga to sporych nakładów czasu i pieniędzy. Benchmarking pozwala szukać nowych pomysłów na organizację firmy. Pomaga kompleksowo zbadać, co w firmie działa niewłaściwie. Stosując benchmarking, można ograniczyć błędy, korzystając z wiedzy o porażkach innych. Lepiej też sprawdza się produktywność i rentowność przedsiębiorstwa. Można też zmienić kierunek działania swojej firmy, tak by osiągnąć sukces.

Wyróżnione wpisy

Jak zakupy powinny ograniczać ryzyka w łańcuchach dostaw? CSR w umowach z dostawcami

W prezentacji omówiono zasadność i sposoby wykorzystania klauzul CSR przy zawieraniu umów z dostawcami, jako narzędzie zarządzania ryzykiem w organizacji.

Autor: Pawel Skorupski, EcoVadis
Mechanizmy minimalizacji ryzyka w zakupach, źródłem „niewidzialnych” oszczędności

Brak umiejętności przewidywania ryzyka zewnętrznego i wewnętrznego oraz niestosowanie odpowiednich narzędzi minimalizujących ryzyko to jedne z najważniejszych problemów branży zakupowej. Jakie kroki podjąć by „spać spokojnie(j)”?

Autor: Agata Kulikowska, TAURON
Wdrożenie systemu zakupowego w Credit Agricole Bank Polska. Z czym to się je?

Prezentacja omawia proces wdrożenia systemu zakupowego w Credit Agricole Bank Polska – od przygotowania do wdrożenia i jego efektów z dwóch perspektyw: działu zakupów i zespołu wdrożeniowego.

Autorzy: Jarosław Pazdro, Credit Agricole Bank Polska i Damian Czernik, NextBuy

Zarejestruj się

Resetuj hasło