Benchmarking
Dla jednych to metoda, dla innych proces lub narzędzie. Dwie popularne definicje:
– benchmarking jest procesem polegającym na doskonaleniu efektywności własnej organizacji poprzez identyfikowanie, analizowanie, adaptowanie i wdrożenie rozwiązań stosowanych przez organizacje najbardziej efektywne w skali świata (Brilman, 2002),
– benchmarking to porównywanie się z innymi podmiotami mającymi najlepsze wyniki lub też wyznaczającymi kierunki rozwoju oraz wykorzystanie ich dobrych pomysłów, aby się doskonalić (Grudzewski, 2004) .
Koncepcja benchmarkingu polega na tym, że obserwujemy i porównujemy naszą firmę z najlepszą na rynku w konkretnej dziedzinie tak, aby wiedzę płynącą z takiego porównania jak najlepiej wykorzystać. Jednym słowem, znacznie lepiej jest korzystać z doświadczeń innych, niż szukać samodzielnie rozwiązań, bo wymaga to sporych nakładów czasu i pieniędzy. Benchmarking pozwala szukać nowych pomysłów na organizację firmy. Pomaga kompleksowo zbadać, co w firmie działa niewłaściwie. Stosując benchmarking, można ograniczyć błędy, korzystając z wiedzy o porażkach innych. Lepiej też sprawdza się produktywność i rentowność przedsiębiorstwa. Można też zmienić kierunek działania swojej firmy, tak by osiągnąć sukces.
Wyróżnione wpisy

Niestety wiele firm, działów zakupów nie traktuje wystarczająco poważnie kwestii przekazywania informacji zwrotnej lub nie poświęca jej wystarczająco dużo uwagi. Szczególnie w czasach, gdy relacje z dostawcami mogą zadecydować o przetrwaniu naszego przedsiębiorstwa.