Przeszukaj
Generic selectors
Tylko dokładne trafienia
Wyszukaj w tytułach
Wyszukaj w treści
Search in posts
Search in pages
Szukaj w kategoriach:
Procesy i narzędzia
SRM
Team Management
Webinary
Wyróżnione
Zakupy direct
Zakupy indirect
Zarządzanie

e-mail: info@myprocon.pl

Image Alt

Benchmarking

  /  Benchmarking (Strona 2)

Benchmarking

You are here:
< Back

Dla jednych to metoda, dla innych proces lub narzędzie. Dwie popularne definicje:
– benchmarking jest procesem polegającym na doskonaleniu efektywności własnej organizacji poprzez identyfikowanie, analizowanie, adaptowanie i wdrożenie rozwiązań stosowanych przez organizacje najbardziej efektywne w skali świata (Brilman, 2002),

– benchmarking to porównywanie się z innymi podmiotami mającymi najlepsze wyniki lub też wyznaczającymi kierunki rozwoju oraz wykorzystanie ich dobrych pomysłów, aby się doskonalić (Grudzewski, 2004) .

Koncepcja benchmarkingu polega na tym, że obserwujemy i porównujemy naszą firmę z najlepszą na rynku w konkretnej dziedzinie tak, aby wiedzę płynącą z takiego porównania jak najlepiej wykorzystać. Jednym słowem, znacznie lepiej jest korzystać z doświadczeń innych, niż szukać samodzielnie rozwiązań, bo wymaga to sporych nakładów czasu i pieniędzy. Benchmarking pozwala szukać nowych pomysłów na organizację firmy. Pomaga kompleksowo zbadać, co w firmie działa niewłaściwie. Stosując benchmarking, można ograniczyć błędy, korzystając z wiedzy o porażkach innych. Lepiej też sprawdza się produktywność i rentowność przedsiębiorstwa. Można też zmienić kierunek działania swojej firmy, tak by osiągnąć sukces.

Wyróżnione wpisy

Kompetencje w zakupach – Część 2: Roboty, sztuczna inteligencja, automatyzacja – kompetencje przyszłości

Technologia przyśpiesza, ułatwia, pozwala na więcej, ale i frustruje, denerwuje, niepokoi.. Wymagania pracodawców są mocno zależne od roli zakupów, ich dojrzałości oraz stopnia przyswojenia technologii w danej organizacji (..)

Autor: Agnieszka Piątkowska, BigFish Polska
PROCON Webinar: Zarządzanie karierą w zakupach – Obecność w sieci

Obecność w sieci a kariera, czyli po co nam LinkedIn, jak robić to dobrze oraz o tajnikach pracy łowcy talentów i zakupowego headhuntera.

Autorzy: Agnieszka Piątkowska, Big Fish Polska; Jacek Jarmuszczak, NextBuy
Use of synergies through the implementation of purchasing software. Case study with the client.

What was the background of the project – business need? What was the scope of the implementation and why these modules? What were the lessons learnt during the project and what can you recommend to others?

Autorzy: dr Tomasz Gonsior, OptiBuy; Valentin Bastian, Christoph Maier, G+D
Next Generation Partnerships

Using your suppliers as a source of competitive advantage. Assessing your potential partners: the 5 P’s of Procurement. Next generation skills and mindset: the 3C’s.

Autor: prof. dr Frank Rozemeijer, FRConsulting BV/Maastricht University

Zarejestruj się

Resetuj hasło