Przeszukaj
Generic selectors
Tylko dokładne trafienia
Wyszukaj w tytułach
Wyszukaj w treści
Search in posts
Search in pages
Szukaj w kategoriach:
Procesy i narzędzia
SRM
Team Management
Webinary
Wyróżnione
Zakupy direct
Zakupy indirect
Zarządzanie

tel. +48 517 870 451    |    e-mail: info@myprocon.pl

Image Alt

SWOT Analiza (ang. Strenghts, Weaknesses, Opportunities, Threats)

  /  SWOT Analiza (ang. Strenghts, Weaknesses, Opportunities, Threats)

SWOT Analiza (ang. Strenghts, Weaknesses, Opportunities, Threats)

You are here:
  • KB Home
  • S
  • SWOT Analiza (ang. Strenghts, Weaknesses, Opportunities, Threats)
< Back

Jest podstawową, ale użyteczną metodą analizy, która pomaga ocenić, co jednostka – zazwyczaj firma – może i nie może zrobić, zarówno dla czynników wewnętrznych, jak i zewnętrznych. Wykorzystując dane środowiskowe do oceny pozycji firmy, analiza SWOT określa, co pomaga firmie w osiąganiu jej celów i jakie przeszkody musi pokonać lub zminimalizować, aby osiągnąć pożądane rezultaty, gdzie organizacja jest dziś i dokąd może się udać oraz jak wykorzystać największą przewagę dostępnych możliwości.

Najczęściej analiza SWOT jest przedstawiana w postaci kwadratu podzielonego na cztery obszary:

  1. Strenghts (Mocne Strony) – cechy, które stanowią podstawę ponadprzeciętnego potencjału działania akcji. Mocne strony nie tylko biorą pod uwagę, co firma robi dobrze, ale także dlaczego i w jaki sposób.
  2. Weaknesses (Słabe strony) – to podatność na konkurencyjną pozycję firmy i/lub możliwość uzyskania pozytywnych zwrotów z inwestycji.
  3. Opportunities (Szanse) – to scenariusze lub opcje, w których firma może znacząco poprawić swoją pozycję.
  4. Threats (Zagrożenia) – powinny być odpowiedzią na pytanie “co może zagrozić pozycji mojej firmy?”

Wyróżnione wpisy

Jak zakupy powinny ograniczać ryzyka w łańcuchach dostaw? CSR w umowach z dostawcami

W prezentacji omówiono zasadność i sposoby wykorzystania klauzul CSR przy zawieraniu umów z dostawcami, jako narzędzie zarządzania ryzykiem w organizacji.

Autor: Pawel Skorupski, EcoVadis
Mechanizmy minimalizacji ryzyka w zakupach, źródłem „niewidzialnych” oszczędności

Brak umiejętności przewidywania ryzyka zewnętrznego i wewnętrznego oraz niestosowanie odpowiednich narzędzi minimalizujących ryzyko to jedne z najważniejszych problemów branży zakupowej. Jakie kroki podjąć by „spać spokojnie(j)”?

Autor: Agata Kulikowska, TAURON
Wdrożenie systemu zakupowego w Credit Agricole Bank Polska. Z czym to się je?

Prezentacja omawia proces wdrożenia systemu zakupowego w Credit Agricole Bank Polska – od przygotowania do wdrożenia i jego efektów z dwóch perspektyw: działu zakupów i zespołu wdrożeniowego.

Autorzy: Jarosław Pazdro, Credit Agricole Bank Polska i Damian Czernik, NextBuy

Zarejestruj się

Resetuj hasło