Przeszukaj
Generic selectors
Tylko dokładne trafienia
Wyszukaj w tytułach
Wyszukaj w treści
Search in posts
Search in pages
Szukaj w kategoriach:
Procesy i narzędzia
SRM
Team Management
Webinary
Wyróżnione
Zakupy direct
Zakupy indirect
Zarządzanie

e-mail: info@myprocon.pl

Image Alt

SWOT Analiza (ang. Strenghts, Weaknesses, Opportunities, Threats)

  /  SWOT Analiza (ang. Strenghts, Weaknesses, Opportunities, Threats) (Strona 2)

SWOT Analiza (ang. Strenghts, Weaknesses, Opportunities, Threats)

You are here:
  • KB Home
  • S
  • SWOT Analiza (ang. Strenghts, Weaknesses, Opportunities, Threats)
< Back

Jest podstawową, ale użyteczną metodą analizy, która pomaga ocenić, co jednostka – zazwyczaj firma – może i nie może zrobić, zarówno dla czynników wewnętrznych, jak i zewnętrznych. Wykorzystując dane środowiskowe do oceny pozycji firmy, analiza SWOT określa, co pomaga firmie w osiąganiu jej celów i jakie przeszkody musi pokonać lub zminimalizować, aby osiągnąć pożądane rezultaty, gdzie organizacja jest dziś i dokąd może się udać oraz jak wykorzystać największą przewagę dostępnych możliwości.

Najczęściej analiza SWOT jest przedstawiana w postaci kwadratu podzielonego na cztery obszary:

  1. Strenghts (Mocne Strony) – cechy, które stanowią podstawę ponadprzeciętnego potencjału działania akcji. Mocne strony nie tylko biorą pod uwagę, co firma robi dobrze, ale także dlaczego i w jaki sposób.
  2. Weaknesses (Słabe strony) – to podatność na konkurencyjną pozycję firmy i/lub możliwość uzyskania pozytywnych zwrotów z inwestycji.
  3. Opportunities (Szanse) – to scenariusze lub opcje, w których firma może znacząco poprawić swoją pozycję.
  4. Threats (Zagrożenia) – powinny być odpowiedzią na pytanie „co może zagrozić pozycji mojej firmy?”

Wyróżnione wpisy

Kompetencje w zakupach – Część 2: Roboty, sztuczna inteligencja, automatyzacja – kompetencje przyszłości

Technologia przyśpiesza, ułatwia, pozwala na więcej, ale i frustruje, denerwuje, niepokoi.. Wymagania pracodawców są mocno zależne od roli zakupów, ich dojrzałości oraz stopnia przyswojenia technologii w danej organizacji (..)

Autor: Agnieszka Piątkowska, BigFish Polska
PROCON Webinar: Zarządzanie karierą w zakupach – Obecność w sieci

Obecność w sieci a kariera, czyli po co nam LinkedIn, jak robić to dobrze oraz o tajnikach pracy łowcy talentów i zakupowego headhuntera.

Autorzy: Agnieszka Piątkowska, Big Fish Polska; Jacek Jarmuszczak, NextBuy
Use of synergies through the implementation of purchasing software. Case study with the client.

What was the background of the project – business need? What was the scope of the implementation and why these modules? What were the lessons learnt during the project and what can you recommend to others?

Autorzy: dr Tomasz Gonsior, OptiBuy; Valentin Bastian, Christoph Maier, G+D
Next Generation Partnerships

Using your suppliers as a source of competitive advantage. Assessing your potential partners: the 5 P’s of Procurement. Next generation skills and mindset: the 3C’s.

Autor: prof. dr Frank Rozemeijer, FRConsulting BV/Maastricht University

Zarejestruj się

Resetuj hasło