Sourcing
Jest to kompleksowa strategia, która definiuje, w jaki sposób i przez kogo obsługiwane będą poszczególne procesy biznesowe, bądź obszary funkcjonalne firmy. Jest zawsze efektem dogłębnej analizy przedsiębiorstwa (również w kontekście strategii jej rozwoju) i powinna definiować obszary, które mają pozostać we zakresie zarządzania przez działy wewnętrzne (wewnątrz firmy) oraz te, które powinny zostać oddelegowane do obsługi partnerom zewnętrznym (firmy specjalizujące się w danych usługach B2B).
Sourcing jest działaniem, które wymaga znacznej wiedzy oraz doświadczenia wynikającego z realizacji tego typu działań w przeszłości. Należy poddać analizie wiele obszarów zaczynając od finansów, zagadnień prawnych, kwestii pracowniczych, po zakres i sposób zarządzania projektami.Dobra strategia sourcingowa niesie za sobą zwiększenie zysków i minimalizację kosztów wytworzonych produktów lub oferowanych usług w ramach działalności firmy.