QA (Quality Assurance)
Sposób na zapobieganie błędom i wadom produkowanych produktów i unikanie problemów przy dostarczaniu produktów lub usług do klientów; ISO 9000 definiuje jako „część zarządzania jakością ukierunkowaną na zapewnienie, że wymagania jakościowe zostaną spełnione”. Zapobieganie wadom w zapewnieniu jakości różni się nieznacznie od wykrywania wad i odrzucania w kontroli jakości i jest nazywane przesunięciem w lewo, ponieważ koncentruje się w jakości wcześniejszej w procesie (tj. po lewej stronie diagramu procesu liniowego odczytującego od lewej do prawej).
Zapewnienie jakości obejmuje działania administracyjne i proceduralne wdrożone w systemie jakości, aby spełnić wymagania i cele dotyczące produktu, usługi lub działalności. Jest to systematyczny pomiar, porównanie ze standardem, monitorowanie procesów i związana z tym pętla sprzężenia zwrotnego, która zapewnia zapobieganie błędom [6]. Można to porównać z kontrolą jakości, która koncentruje się na wydajności procesu.