QA (Quality Assurance)
Sposób na zapobieganie błędom i wadom produkowanych produktów i unikanie problemów przy dostarczaniu produktów lub usług do klientów; ISO 9000 definiuje jako „część zarządzania jakością ukierunkowaną na zapewnienie, że wymagania jakościowe zostaną spełnione”. Zapobieganie wadom w zapewnieniu jakości różni się nieznacznie od wykrywania wad i odrzucania w kontroli jakości i jest nazywane przesunięciem w lewo, ponieważ koncentruje się w jakości wcześniejszej w procesie (tj. po lewej stronie diagramu procesu liniowego odczytującego od lewej do prawej).
Zapewnienie jakości obejmuje działania administracyjne i proceduralne wdrożone w systemie jakości, aby spełnić wymagania i cele dotyczące produktu, usługi lub działalności. Jest to systematyczny pomiar, porównanie ze standardem, monitorowanie procesów i związana z tym pętla sprzężenia zwrotnego, która zapewnia zapobieganie błędom [6]. Można to porównać z kontrolą jakości, która koncentruje się na wydajności procesu.
Wyróżnione wpisy

Niestety wiele firm, działów zakupów nie traktuje wystarczająco poważnie kwestii przekazywania informacji zwrotnej lub nie poświęca jej wystarczająco dużo uwagi. Szczególnie w czasach, gdy relacje z dostawcami mogą zadecydować o przetrwaniu naszego przedsiębiorstwa.