Produkty standardowe (Macierz Kraljica)
Jedna z czterech podstawowych grup kupowanych kategorii zakupowych zidentyfikowana w Macierzy Kraljica.
Do grupy PRODUKTÓW STANDARDOWYCH zaliczamy wszystkie produkty, które mają raczej niewielki wpływ na wynik finansowy przedsiębiorstwa i nie są obciążone dużym ryzykiem związanym z dostawami. W tej grupie znajdziemy np. materiały biurowe, podróże służbowe itp. Źródłem oszczędności w tej grupie produktów może być wybranie konkretnej firmy dostarczającej dane produkty lub usługi, dzięki czemu ograniczona zostanie liczba dostawców, a ci wybrani będą realizować większe zamówienia, co pozwoli wynegocjować korzystniejsze kontrakty. Przy zakupie tych produktów/ usług należy skupić się na automatyzacji procesu (P2P). W przypadku tej kategorii proces zgłaszania, akceptacji i realizacji zamówień jest zwykle dużo droższy niż sama wartość zakupów.
Wyróżnione wpisy

Niestety wiele firm, działów zakupów nie traktuje wystarczająco poważnie kwestii przekazywania informacji zwrotnej lub nie poświęca jej wystarczająco dużo uwagi. Szczególnie w czasach, gdy relacje z dostawcami mogą zadecydować o przetrwaniu naszego przedsiębiorstwa.