Lead time
To czas realizacji procesu produkcyjnego. W nawiazaniu do łańcucha dostaw określa go się od momentu złożenia zamówienia przez klienta, do chwili, kiedy produkt jest gotowy do obioru. Natomiast w kontekście już samej produkcji jest to ten sam czas (zdanie poprzednie), ale powiększony o dodoatkowy okres, który jest potrzebny, aby materiały do jego wytworzenia dotarły od dostawcy.
Na lead time składają się 3 elementy:
- czas przedprodukcyjny (zamówienie jest przygotowywane do produkcji)
- czas produkcyjny (produkt faktycznie wytwarzany)
- czas poprodukcyjny (produkt przechodzi do odbiorcy)
Wyróżnione wpisy

Niestety wiele firm, działów zakupów nie traktuje wystarczająco poważnie kwestii przekazywania informacji zwrotnej lub nie poświęca jej wystarczająco dużo uwagi. Szczególnie w czasach, gdy relacje z dostawcami mogą zadecydować o przetrwaniu naszego przedsiębiorstwa.
Autor: Mateusz Borowiecki, OptiBuy