Przeszukaj
Generic selectors
Tylko dokładne trafienia
Wyszukaj w tytułach
Wyszukaj w treści
Search in posts
Search in pages
Szukaj w kategoriach:
Procesy i narzędzia
SRM
Team Management
Webinary
Wyróżnione
Zakupy direct
Zakupy indirect
Zarządzanie

tel. +48 517 870 451    |    e-mail: info@myprocon.pl

Image Alt

Crowdsourcing

  /  Crowdsourcing

Crowdsourcing

You are here:
< Back

Z ang. crowd – tłum, sourcing – zaopatrzenie, w tym także źródło zaopatrzenia.

Działanie, w ramach którego firma powierza wykonanie części zadań szerokiej grupie ludzi (w odróżnieniu do outsourcingu). Osoby biorące udział w tych działaniach nie muszą być pracownikami danej organizacji, a nawet nie musza być specjalistami w danej dziedzinie. Akcje crowdsourcingowe pozwalają pozyskać dużo więcej informacji, wiedzy lub treści poprzez oddelegowanie zadania do tłumu (dużej grupy otwartej) – np. dużej grupy użytkowników internetu, w odróżnieniu do działań w ramach samej organizacji (firmy), gdzie swoją wiedzą i doświadczeniem mogłoby podzielić się tylko kilka osób.

Zalety tego typu działań to:

  • oszczędność czasu i pieniędzy: im większa grupa tym więcej i szybciej wygenerowanych pomysłów i rozwiązań
  • różnorodność zgłaszanych rozwiązań i pomysłów, a co za tym idzie- oryginalność
  • uzyskanie informacji na temat potrzeb i oczekiwań konsumentów (klientów)
  • poczucie ważności i zaangażowania społecznego
  • „darmowy” marketing/ promocja firmy

Przykłady akcji crowdsourcingowych- jak wykorzystać potencjał tłumu:

  •  Dell: firma stworzyła platformę IdeaStorm.com firmy – miejsce, gdzie każdy internauta może zgłosić swoje uwagi, propozycje, pomysły na temat produkowanych urządzeń i innych aspektów działania firmy. Wynik akcji: pozyskanie ponad 21 tys. różnych konceptów, z czego ponad 500 zostało wdrożonych
  • Kompania Piwowarska: nowe, ciekawe pomysły dla marki Redd’s. W wyniku projektu, utalentowani ludzie z różnych miejsc w Polsce przygotowali ponad 500 propozycji w formie zdjęć, grafik i filmów

Zdecydowanie największym zainteresowaniem cieszą się akcję crowdsourcingowe (poszukiwanie pomysłów związanych z promocją marek) organizowane przez firmy z sektora FMCG (Procter&Gamble, Unilever, czy Nestlé). Coraz częściej po tego rodzaju działania sięgają firmy z sektora bankowego czy farmaceutycznego (angażując pracowników, partnerów biznesowych, start- upy)

Wyróżnione wpisy

Jak zakupy powinny ograniczać ryzyka w łańcuchach dostaw? CSR w umowach z dostawcami

W prezentacji omówiono zasadność i sposoby wykorzystania klauzul CSR przy zawieraniu umów z dostawcami, jako narzędzie zarządzania ryzykiem w organizacji.

Autor: Pawel Skorupski, EcoVadis
Mechanizmy minimalizacji ryzyka w zakupach, źródłem „niewidzialnych” oszczędności

Brak umiejętności przewidywania ryzyka zewnętrznego i wewnętrznego oraz niestosowanie odpowiednich narzędzi minimalizujących ryzyko to jedne z najważniejszych problemów branży zakupowej. Jakie kroki podjąć by „spać spokojnie(j)”?

Autor: Agata Kulikowska, TAURON
Wdrożenie systemu zakupowego w Credit Agricole Bank Polska. Z czym to się je?

Prezentacja omawia proces wdrożenia systemu zakupowego w Credit Agricole Bank Polska – od przygotowania do wdrożenia i jego efektów z dwóch perspektyw: działu zakupów i zespołu wdrożeniowego.

Autorzy: Jarosław Pazdro, Credit Agricole Bank Polska i Damian Czernik, NextBuy

Zarejestruj się

Resetuj hasło