Przeszukaj
Generic selectors
Tylko dokładne trafienia
Wyszukaj w tytułach
Wyszukaj w treści
Search in posts
Search in pages
Szukaj w kategoriach:
Procesy i narzędzia
SRM
Team Management
Webinary
Wyróżnione
Zakupy direct
Zakupy indirect
Zarządzanie

e-mail: info@myprocon.pl

Image Alt

Crowdsourcing

  /  Crowdsourcing (Strona 2)

Crowdsourcing

You are here:
< Back

Z ang. crowd – tłum, sourcing – zaopatrzenie, w tym także źródło zaopatrzenia.

Działanie, w ramach którego firma powierza wykonanie części zadań szerokiej grupie ludzi (w odróżnieniu do outsourcingu). Osoby biorące udział w tych działaniach nie muszą być pracownikami danej organizacji, a nawet nie musza być specjalistami w danej dziedzinie. Akcje crowdsourcingowe pozwalają pozyskać dużo więcej informacji, wiedzy lub treści poprzez oddelegowanie zadania do tłumu (dużej grupy otwartej) – np. dużej grupy użytkowników internetu, w odróżnieniu do działań w ramach samej organizacji (firmy), gdzie swoją wiedzą i doświadczeniem mogłoby podzielić się tylko kilka osób.

Zalety tego typu działań to:

  • oszczędność czasu i pieniędzy: im większa grupa tym więcej i szybciej wygenerowanych pomysłów i rozwiązań
  • różnorodność zgłaszanych rozwiązań i pomysłów, a co za tym idzie- oryginalność
  • uzyskanie informacji na temat potrzeb i oczekiwań konsumentów (klientów)
  • poczucie ważności i zaangażowania społecznego
  • „darmowy” marketing/ promocja firmy

Przykłady akcji crowdsourcingowych- jak wykorzystać potencjał tłumu:

  •  Dell: firma stworzyła platformę IdeaStorm.com firmy – miejsce, gdzie każdy internauta może zgłosić swoje uwagi, propozycje, pomysły na temat produkowanych urządzeń i innych aspektów działania firmy. Wynik akcji: pozyskanie ponad 21 tys. różnych konceptów, z czego ponad 500 zostało wdrożonych
  • Kompania Piwowarska: nowe, ciekawe pomysły dla marki Redd’s. W wyniku projektu, utalentowani ludzie z różnych miejsc w Polsce przygotowali ponad 500 propozycji w formie zdjęć, grafik i filmów

Zdecydowanie największym zainteresowaniem cieszą się akcję crowdsourcingowe (poszukiwanie pomysłów związanych z promocją marek) organizowane przez firmy z sektora FMCG (Procter&Gamble, Unilever, czy Nestlé). Coraz częściej po tego rodzaju działania sięgają firmy z sektora bankowego czy farmaceutycznego (angażując pracowników, partnerów biznesowych, start- upy)

Wyróżnione wpisy

Kompetencje w zakupach – Część 2: Roboty, sztuczna inteligencja, automatyzacja – kompetencje przyszłości

Technologia przyśpiesza, ułatwia, pozwala na więcej, ale i frustruje, denerwuje, niepokoi.. Wymagania pracodawców są mocno zależne od roli zakupów, ich dojrzałości oraz stopnia przyswojenia technologii w danej organizacji (..)

Autor: Agnieszka Piątkowska, BigFish Polska
PROCON Webinar: Zarządzanie karierą w zakupach – Obecność w sieci

Obecność w sieci a kariera, czyli po co nam LinkedIn, jak robić to dobrze oraz o tajnikach pracy łowcy talentów i zakupowego headhuntera.

Autorzy: Agnieszka Piątkowska, Big Fish Polska; Jacek Jarmuszczak, NextBuy
Use of synergies through the implementation of purchasing software. Case study with the client.

What was the background of the project – business need? What was the scope of the implementation and why these modules? What were the lessons learnt during the project and what can you recommend to others?

Autorzy: dr Tomasz Gonsior, OptiBuy; Valentin Bastian, Christoph Maier, G+D
Next Generation Partnerships

Using your suppliers as a source of competitive advantage. Assessing your potential partners: the 5 P’s of Procurement. Next generation skills and mindset: the 3C’s.

Autor: prof. dr Frank Rozemeijer, FRConsulting BV/Maastricht University

Zarejestruj się

Resetuj hasło