Przeszukaj
Generic selectors
Tylko dokładne trafienia
Wyszukaj w tytułach
Wyszukaj w treści
Search in posts
Search in pages
Szukaj w kategoriach:
Procesy i narzędzia
SRM
Team Management
Webinary
Wyróżnione
Zakupy direct
Zakupy indirect
Zarządzanie

tel. +48 517 870 451    |    e-mail: info@myprocon.pl

Image Alt

VMI (ang. Vendor Managed Inventory)

  /  VMI (ang. Vendor Managed Inventory)

VMI (ang. Vendor Managed Inventory)

You are here:
  • KB Home
  • V
  • VMI (ang. Vendor Managed Inventory)
< Back

Zamiennie używane z nazwą SMI (ang. Supplier Managed Investory). Jest to jedno z narzędzi SCM polegające na zarządzaniu zapasami przez dostawcę.

Zastosowanie: dostarczenia odpowiedniego produktu, w odpowiednie miejsce, w odpowiednim czasie i we właściwych ilościach. Głównym celem VMI jest optymalizacja całego procesu i zapewnienie bezpieczeństwa w dostawach odbiorcy. VMI stanowi swego rodzaju układ wymiany handlowej, pomiędzy dostawcą a odbiorcą, gdzie odpowiedzialność za uzupełnienie zapasów spoczywa na dostawcy (otrzymuje dokładne informację o aktualnym stanie magazynu.

Obcenie VMI staje się ważnym elementem nowoczesnego łańcucha dostaw. Jako narzędzie jest powszechnie stosowane przez duże sieci detaliczne, np. Wal-Mart, Target Corp, J.C Penney Co.

Proces wdrożenia VMI:

  • Otrzymanie prognozy popytu na dany okres przez dostawcę
  • Dostarczenie wyznaczonej ilości produktu
  • Magazynowanie dostawy
  • Opracowanie raportów o dostawie i zużyciu
  • Przeprowadzenie kontroli bądź audytu w magazynie
  • Naliczenie rachunków i opłata dostawcy

Wyróżnione wpisy

Jak zakupy powinny ograniczać ryzyka w łańcuchach dostaw? CSR w umowach z dostawcami

W prezentacji omówiono zasadność i sposoby wykorzystania klauzul CSR przy zawieraniu umów z dostawcami, jako narzędzie zarządzania ryzykiem w organizacji.

Autor: Pawel Skorupski, EcoVadis
Mechanizmy minimalizacji ryzyka w zakupach, źródłem „niewidzialnych” oszczędności

Brak umiejętności przewidywania ryzyka zewnętrznego i wewnętrznego oraz niestosowanie odpowiednich narzędzi minimalizujących ryzyko to jedne z najważniejszych problemów branży zakupowej. Jakie kroki podjąć by „spać spokojnie(j)”?

Autor: Agata Kulikowska, TAURON
Wdrożenie systemu zakupowego w Credit Agricole Bank Polska. Z czym to się je?

Prezentacja omawia proces wdrożenia systemu zakupowego w Credit Agricole Bank Polska – od przygotowania do wdrożenia i jego efektów z dwóch perspektyw: działu zakupów i zespołu wdrożeniowego.

Autorzy: Jarosław Pazdro, Credit Agricole Bank Polska i Damian Czernik, NextBuy

Zarejestruj się

Resetuj hasło