Przeszukaj
Generic selectors
Tylko dokładne trafienia
Wyszukaj w tytułach
Wyszukaj w treści
Search in posts
Search in pages
Szukaj w kategoriach:
Procesy i narzędzia
SRM
Team Management
Webinary
Wyróżnione
Zakupy direct
Zakupy indirect
Zarządzanie

e-mail: info@myprocon.pl

Image Alt

VMI (ang. Vendor Managed Inventory)

  /  VMI (ang. Vendor Managed Inventory) (Strona 2)

VMI (ang. Vendor Managed Inventory)

You are here:
  • KB Home
  • V
  • VMI (ang. Vendor Managed Inventory)
< Back

Zamiennie używane z nazwą SMI (ang. Supplier Managed Investory). Jest to jedno z narzędzi SCM polegające na zarządzaniu zapasami przez dostawcę.

Zastosowanie: dostarczenia odpowiedniego produktu, w odpowiednie miejsce, w odpowiednim czasie i we właściwych ilościach. Głównym celem VMI jest optymalizacja całego procesu i zapewnienie bezpieczeństwa w dostawach odbiorcy. VMI stanowi swego rodzaju układ wymiany handlowej, pomiędzy dostawcą a odbiorcą, gdzie odpowiedzialność za uzupełnienie zapasów spoczywa na dostawcy (otrzymuje dokładne informację o aktualnym stanie magazynu.

Obcenie VMI staje się ważnym elementem nowoczesnego łańcucha dostaw. Jako narzędzie jest powszechnie stosowane przez duże sieci detaliczne, np. Wal-Mart, Target Corp, J.C Penney Co.

Proces wdrożenia VMI:

  • Otrzymanie prognozy popytu na dany okres przez dostawcę
  • Dostarczenie wyznaczonej ilości produktu
  • Magazynowanie dostawy
  • Opracowanie raportów o dostawie i zużyciu
  • Przeprowadzenie kontroli bądź audytu w magazynie
  • Naliczenie rachunków i opłata dostawcy

Wyróżnione wpisy

Kompetencje w zakupach – Część 2: Roboty, sztuczna inteligencja, automatyzacja – kompetencje przyszłości

Technologia przyśpiesza, ułatwia, pozwala na więcej, ale i frustruje, denerwuje, niepokoi.. Wymagania pracodawców są mocno zależne od roli zakupów, ich dojrzałości oraz stopnia przyswojenia technologii w danej organizacji (..)

Autor: Agnieszka Piątkowska, BigFish Polska
PROCON Webinar: Zarządzanie karierą w zakupach – Obecność w sieci

Obecność w sieci a kariera, czyli po co nam LinkedIn, jak robić to dobrze oraz o tajnikach pracy łowcy talentów i zakupowego headhuntera.

Autorzy: Agnieszka Piątkowska, Big Fish Polska; Jacek Jarmuszczak, NextBuy
Use of synergies through the implementation of purchasing software. Case study with the client.

What was the background of the project – business need? What was the scope of the implementation and why these modules? What were the lessons learnt during the project and what can you recommend to others?

Autorzy: dr Tomasz Gonsior, OptiBuy; Valentin Bastian, Christoph Maier, G+D
Next Generation Partnerships

Using your suppliers as a source of competitive advantage. Assessing your potential partners: the 5 P’s of Procurement. Next generation skills and mindset: the 3C’s.

Autor: prof. dr Frank Rozemeijer, FRConsulting BV/Maastricht University

Zarejestruj się

Resetuj hasło