SRM (ang. Supplier Relationship Management)
Czyli Zarządzanie Relacjami z Dostawcami. E- narzędzie, które wspiera integrację (dwukierunkową) i wymianę informacji pomiędzy dostawcą i klientem. Systemy SRM (w przeciwieństwie do ERP) od początku powinny mieć możliwość współpracy z organizacjami zewnętrznymi (dostawcami) względem właściciela systemu SRM. Celem rozwiązania SRM jest optymalizacja cyklu dostaw, poprzez automatyzację procesów logistycznych oraz zwiększenie przejrzystości kontaktów i uproszczenie strategii zakupowej. Oprogramowanie to wspiera działanie całego systemu dostaw – począwszy od strategicznego określenia źródła dostaw, po operacyjne zaopatrzenie i włączenie dostawców do współpracy.
Prawidłowe wdrożenie SRM, daje możliwość osiągnięcia wymiernych i trwałych korzyści dla obydwu stron. Jest to istotne tym bardziej, że w ostatnich latach zachodzą zmiany w podejściu do relacji z dostawcami. Wkład dostawców na wyniki klientów jest wyraźny więc i współpraca pomiędzy nimi przybiera charakter strategiczny, oparty na realizacji celów.
Korzyści jakie płyną z wdrożenia SRM:
- analiza ofert
- automatyzacja procesów w firmie
- obniżenie kosztów operacyjnych
- ocena dostawców i pogłębianie pozytywnych relacji z dostawcami