Reklama kontekstowa
Promocja, która pojawia się w konkretnym, zdefiniowanym przez twórcę kampanii, otoczeniu. Głównym atutem reklam kontekstowych jest łatwość, z jaką można uzyskać powiązanie tematyczne pomiędzy nimi, a treściami, jakie interesują internautów. Jest to szczególnie cenne w przypadku najpopularniejszej wyszukiwarki, gdzie reklamy kontekstowe Google znajdują się ponad wynikami wyszukiwania, przyciągając sporą uwagę samych internautów. Tak więc jest to oczywiste, że najbardziej znaną platformą reklamy kontekstowej jest właśnie Google Ads (wcześniej AdWords). Reklamy te można zobaczyć nie tylko w samej wyszukiwarce i sieci stron partnerskich, ale i w obrębie YouTube’a, w aplikacjach mobilnych, czy jako dodatkową reklamę w panelu Gmail.
Model rozliczania za tego rodzaju reklamę to Pay Per Click (PPC), czyli płatność wyliczana na podstawie realnych kliknięć. Daje to naprawdę pokaźne możliwości optymalizacji kampanii reklamowych i ustalenia kosztu pozyskania klienta na racjonalnym poziomie.
Do porównania inwestycji poczynionych na kampanię najczęściej używa się wskaźnika zwrotu z inwestycji ROI.