QC (Quality Control)
Kontrola jakości (QC) to proces, w którym podmioty dokonują przeglądu jakości wszystkich czynników związanych z produkcją. ISO 9000 definiuje kontrolę jakości jako „część zarządzania jakością ukierunkowaną na spełnianie wymagań jakościowych”
Podejście to kładzie nacisk na trzy aspekty
- Elementy takie jak sterowanie, zarządzanie zadaniami, zdefiniowane i dobrze zarządzane procesy, [4] [5] kryteria wydajności i integralności oraz identyfikacja rekordów
- Kompetencje, takie jak wiedza, umiejętności, doświadczenie i kwalifikacje
- Miękkie elementy, takie jak personel, integralność, zaufanie, kultura organizacyjna, motywacja, duch zespołowy i relacje jakościowe.
Wyróżnione wpisy

Niestety wiele firm, działów zakupów nie traktuje wystarczająco poważnie kwestii przekazywania informacji zwrotnej lub nie poświęca jej wystarczająco dużo uwagi. Szczególnie w czasach, gdy relacje z dostawcami mogą zadecydować o przetrwaniu naszego przedsiębiorstwa.
Autor: Mateusz Borowiecki, OptiBuy