Przeszukaj
Generic selectors
Tylko dokładne trafienia
Wyszukaj w tytułach
Wyszukaj w treści
Search in posts
Search in pages
Szukaj w kategoriach:
Procesy i narzędzia
SRM
Team Management
Webinary
Wyróżnione
Zakupy direct
Zakupy indirect
Zarządzanie

tel. +48 517 870 451    |    e-mail: info@myprocon.pl

Image Alt

Proces Zakupowy

  /  Proces Zakupowy

Proces Zakupowy

You are here:
< Back

Jest to wielopoziomowa selekcja dostawców i podstawowe narzędzie, które prowadzi do optymalnej kwalifikacji i wyboru finalnego dostawcy.
Pamiętajmy, że proces zakupowy powinien zostać poprzedzony odpowiednim przygotowaniem. Należy przeprowadzić analizę potrzeb i określić cele, które chcemy osiągnąć wychodząc z przetargiem na rynek.

CEL Procesu Zakupowego:

  • wybór potencjalnych dostawców (grupa 2-3 firm), które spełniają oczekiwania biznesowe
  • identyfikacja dostawców, którzy w późniejszym etapie złożą szczegółowe oferty handlowe

ETAPY Procesu Zakupowego:
WAŻNE: nie zawsze musimy przechodzić przez wszystkie poniższe 3 etapy

  • RFI (Zapytanie o Informację)
  • RFP (Zapytanie o Rozwiązanie)
  • RFQ (Zapytanie o Ofertę)

W trakcie trwania procesu należy pamiętać o podpisaniu z dostawcami Umowy o Poufności (NDA), ponieważ nawzajem podają wrażliwe dla swoich firm dane, które należy chronić.

Wyróżnione wpisy

Jak zakupy powinny ograniczać ryzyka w łańcuchach dostaw? CSR w umowach z dostawcami

W prezentacji omówiono zasadność i sposoby wykorzystania klauzul CSR przy zawieraniu umów z dostawcami, jako narzędzie zarządzania ryzykiem w organizacji.

Autor: Pawel Skorupski, EcoVadis
Mechanizmy minimalizacji ryzyka w zakupach, źródłem „niewidzialnych” oszczędności

Brak umiejętności przewidywania ryzyka zewnętrznego i wewnętrznego oraz niestosowanie odpowiednich narzędzi minimalizujących ryzyko to jedne z najważniejszych problemów branży zakupowej. Jakie kroki podjąć by „spać spokojnie(j)”?

Autor: Agata Kulikowska, TAURON
Wdrożenie systemu zakupowego w Credit Agricole Bank Polska. Z czym to się je?

Prezentacja omawia proces wdrożenia systemu zakupowego w Credit Agricole Bank Polska – od przygotowania do wdrożenia i jego efektów z dwóch perspektyw: działu zakupów i zespołu wdrożeniowego.

Autorzy: Jarosław Pazdro, Credit Agricole Bank Polska i Damian Czernik, NextBuy

Zarejestruj się

Resetuj hasło