Proces Zakupowy
Jest to wielopoziomowa selekcja dostawców i podstawowe narzędzie, które prowadzi do optymalnej kwalifikacji i wyboru finalnego dostawcy.
Pamiętajmy, że proces zakupowy powinien zostać poprzedzony odpowiednim przygotowaniem. Należy przeprowadzić analizę potrzeb i określić cele, które chcemy osiągnąć wychodząc z przetargiem na rynek.
CEL Procesu Zakupowego:
- wybór potencjalnych dostawców (grupa 2-3 firm), które spełniają oczekiwania biznesowe
- identyfikacja dostawców, którzy w późniejszym etapie złożą szczegółowe oferty handlowe
ETAPY Procesu Zakupowego:
WAŻNE: nie zawsze musimy przechodzić przez wszystkie poniższe 3 etapy
- RFI (Zapytanie o Informację)
- RFP (Zapytanie o Rozwiązanie)
- RFQ (Zapytanie o Ofertę)
W trakcie trwania procesu należy pamiętać o podpisaniu z dostawcami Umowy o Poufności (NDA), ponieważ nawzajem podają wrażliwe dla swoich firm dane, które należy chronić.
Wyróżnione wpisy

Niestety wiele firm, działów zakupów nie traktuje wystarczająco poważnie kwestii przekazywania informacji zwrotnej lub nie poświęca jej wystarczająco dużo uwagi. Szczególnie w czasach, gdy relacje z dostawcami mogą zadecydować o przetrwaniu naszego przedsiębiorstwa.