Przeszukaj
Generic selectors
Tylko dokładne trafienia
Wyszukaj w tytułach
Wyszukaj w treści
Search in posts
Search in pages
Szukaj w kategoriach:
Procesy i narzędzia
SRM
Team Management
Webinary
Wyróżnione
Zakupy direct
Zakupy indirect
Zarządzanie

e-mail: info@myprocon.pl

Image Alt

OPEX (ang. operating expenditures)

  /  OPEX (ang. operating expenditures)

OPEX (ang. operating expenditures)

You are here:
  • KB Home
  • O
  • OPEX (ang. operating expenditures)
< Back

Wydatki operacyjne: typ wydatków, traktowanych jako Koszty utrzymania produktu, biznesu czy systemu. Wydatki typu OPEX określane są również jako wydatki ponoszone w związku z procesami użytkowania aktywów, a nie samymi aktywami. Czyli będą nimi wydatki związane z procesem produkcyjnym, ale wydatki na zakup maszyn lub ich przystosowanie do produkcji będą określone jako CAPEX (patrz.wyżej)

Wydatki zaliczane do wydatków typu OPEX obejmują m.in.:

  • wydatki na Rachunkowość,
  • opłaty licencyjne,
  • utrzymanie i naprawy – takie jak np. usuwanie śniegu, pozbywanie się śmieci, pestycydy, koszenie trawników,
  • wydatki na reklamę,
  • wydatki biurowe,
  • wydatki na obsługę prawną,
  • wydatki na media,
  • wydatki związane z zarządzaniem nieruchomościami,
  • wydatki na podróże służbowe.
  • opłaty leasingowe,
  • wynagrodzenia.

Pod względem podatkowym: Jest traktowany jako koszt prowadzenia działalności i może zostać w pełni odliczony od podatku.

Wyróżnione wpisy

Jak zakupy powinny ograniczać ryzyka w łańcuchach dostaw? CSR w umowach z dostawcami

W prezentacji omówiono zasadność i sposoby wykorzystania klauzul CSR przy zawieraniu umów z dostawcami, jako narzędzie zarządzania ryzykiem w organizacji.

Autor: Pawel Skorupski, EcoVadis
Mechanizmy minimalizacji ryzyka w zakupach, źródłem „niewidzialnych” oszczędności

Brak umiejętności przewidywania ryzyka zewnętrznego i wewnętrznego oraz niestosowanie odpowiednich narzędzi minimalizujących ryzyko to jedne z najważniejszych problemów branży zakupowej. Jakie kroki podjąć by „spać spokojnie(j)”?

Autor: Agata Kulikowska, TAURON
Wdrożenie systemu zakupowego w Credit Agricole Bank Polska. Z czym to się je?

Prezentacja omawia proces wdrożenia systemu zakupowego w Credit Agricole Bank Polska – od przygotowania do wdrożenia i jego efektów z dwóch perspektyw: działu zakupów i zespołu wdrożeniowego.

Autorzy: Jarosław Pazdro, Credit Agricole Bank Polska i Damian Czernik, NextBuy
Zakupy nie-strategiczne, czyli jak zakupy przestały być strategiczne?

Prezentacja opisuje syndrom zakupów nie-strategicznych, przedstawia sprawdzonych narzędzia strategiczne kupca i odpowiada na pytanie dlaczego zaczęły zawodzić. Analiza dolegliwości istniejących procesów i recepta na dzisiejszą „strategiczność”.

Autor: Konrad Bąk, SMA Solar
PROCON Webinar: Zdalni managerowie ery post-COVIDOWEJ

Co – tak naprawdę – zmienił COVID w pracy i roli managerów?. Czy biurową efektywność zarządzania można osiągnąć z domu? Co najbardziej przeszkadza w zarządzaniu zdalnym zespołem i jak sobie z tym radzić? Jak budować relację online?

Autor:Jacek Jarmuszczak, NextBuy oraz Gość Specjalny
We can afford a little audacity (video)

What are the key learnings on Supply Chain from COVID 19 Crisis and on what should Procurement focus in risk management – new KPI’s vs new priorities.

Autor: Christian Voland, Bunge
Feedback zakupowy w postępowaniu przetargowym: elementarne narzędzie pomijane przez działy zakupów

Niestety wiele firm, działów zakupów nie traktuje wystarczająco poważnie kwestii przekazywania informacji zwrotnej lub nie poświęca jej wystarczająco dużo uwagi. Szczególnie w czasach, gdy relacje z dostawcami mogą zadecydować o przetrwaniu naszego przedsiębiorstwa.

Autor: Mateusz Borowiecki, OptiBuy
Zarządzanie ryzykiem braku dostaw – czarne łabędzie

W jaki sposób zabezpieczasz firmę przed niespodziewanymi zagrożeniami ? Jak zbudować plan kontynuacji biznesu? Jak przygotować się na nieprzewidziane niespodzianki w postaci czarnych łabędzi? Jak wygląda zarządzanie ryzykiem dla zakupów direct?

Autor: Jacek Jarmuszczak, NextBuy
PROCON Webinar: Zacznij zarządzać swoją karierą w zakupach

Czasy się zmieniły – do tego, żeby skutecznie rozwijać własną karierę nie wystarczy dobre wykształcenie i doświadczenie. Czy można zarządzać swoją karierą? Nie tylko w zakupach.

Autorzy: Agnieszka Piątkowska, Big Fish Polska; Jacek Jarmuszczak, NextBuy
Kompetencje w zakupach – Część 1: Od Młodszego Kupca do CPO

Poszukiwane przez pracodawców kompetencje stale się zmieniają. Są one mocno zależne od roli i dojrzałości zakupów w danej organizacji oraz wydarzeń i trendów rynkowych. Jakie kompetencje rozwijać by sięgnąć po zakupowy sukces?

Autor: Agnieszka Piątkowska, BigFish Polska

Zarejestruj się

Resetuj hasło