Oferta handlowa
Jest to propozycja sprzedaży lub kupna towarów/ usług, która określa istotne warunki przyszłego (potencjalnego) kontraktu składana zazwyczaj w formie elektronicznej. Aby stworzyć konkretną ofertę, należy poznać preferencje, potrzeby, oraz pozycję klienta na rynku. Dopiero po tym możemy dopasować odpowiednią ofertę do jego rzeczywistych potrzeb.
Ważnym elementem oferty handlowej jest poprawność językowa, a komunikacja pisemna powinna być utrzymana w określonym stylu, bazującym na zwięzłości, rzeczowości, unikaniu zbędnych słów.
Należy wskazać wszystkie cechy produktu, które mogą mieć znaczenie dla oblata przy wyborze danej propozycji.
Adresat, rozpatrując ofertę, zazwyczaj skupia się na cenie, która w większości przypadków decyduje o podjęciu współpracy. Dlatego też oferent powinien opracować ofertę w sposób, aby była ona atrakcyjna dla klienta. Co nie zmienia faktu, że cena musi przynosić odpowiednio wyliczony zysk.