Przeszukaj
Generic selectors
Tylko dokładne trafienia
Wyszukaj w tytułach
Wyszukaj w treści
Search in posts
Search in pages
Szukaj w kategoriach:
Procesy i narzędzia
SRM
Team Management
Webinary
Wyróżnione
Zakupy direct
Zakupy indirect
Zarządzanie

tel. +48 517 870 451    |    e-mail: info@myprocon.pl

Image Alt

NDA (ang. Non-Disclosure Agreement)

  /  NDA (ang. Non-Disclosure Agreement)

NDA (ang. Non-Disclosure Agreement)

You are here:
  • KB Home
  • N
  • NDA (ang. Non-Disclosure Agreement)
< Back

Zamiennie CDA- confidential disclosure agreement. NDA, czyli umowa poufności pomiędzy co najmniej dwiema stronami, które zobowiązują się do wymiany poufnych dokumentów lub wiedzy, a równocześnie z zakazem ich rozpowszechniania dalej osobom trzecim. Podpisanie takiej umowy ma miejsce przed rozpoczęciem wspólnej pracy (np. planowane podjęcie współpracy z firmą konsultingową). W takiej umowie, należy wskazać jakimi informacjami zamierzają się wymieniać strony w czasie trwania kooperacji oraz zaznaczają, które z nich są poufne (np. pomysły i idee biznesowe, know-how). Oprócz tego w umowie wskazuje się kary za złamanie zobowiązania o dochowaniu poufności. Dzięki temu przedsiębiorstwa zabezpieczają się przed wyciekiem wrażliwych dla nich danych oraz powstaniem ewentualnych konfliktów pomiędzy stronami takiej umowy.

Co powinno znaleźć się w umowie o poufności?
(Oczywiście umowy o poufności za każdym razem są inne- treść tego dokumentu zależy od projektu, który będzie realizowany, jednak są zapisy, które powinny znaleźć się w każdej NDA-ce.)

  • OKREŚLENIE STRON, których umowa dotyczy i które składają na umowie swoje podpisy,
  • CEL w jakim przekazywane są informacje,
  • WSKAZANIE ZAKRESU DANYCH, które będą objęte umową (częsta praktyka: uznaje się, że wszystkie informacje, które wymieniają między sobą strony są poufne),
  • SPOSÓB w jaki strony będą oznaczać informacje poufne,
  • KARY UMOWNE za naruszenie poufności,
  • CZAS w jakim strony zobowiązują się do zachowania poufności (może być określony bądź nieokreślony),
  • ZAKOŃCZENIE obowiązywania umowy:np. zobowiązanie do zniszczenia przechowywanych informacji, dokumentów

Wyróżnione wpisy

Jak zakupy powinny ograniczać ryzyka w łańcuchach dostaw? CSR w umowach z dostawcami

W prezentacji omówiono zasadność i sposoby wykorzystania klauzul CSR przy zawieraniu umów z dostawcami, jako narzędzie zarządzania ryzykiem w organizacji.

Autor: Pawel Skorupski, EcoVadis
Mechanizmy minimalizacji ryzyka w zakupach, źródłem „niewidzialnych” oszczędności

Brak umiejętności przewidywania ryzyka zewnętrznego i wewnętrznego oraz niestosowanie odpowiednich narzędzi minimalizujących ryzyko to jedne z najważniejszych problemów branży zakupowej. Jakie kroki podjąć by „spać spokojnie(j)”?

Autor: Agata Kulikowska, TAURON
Wdrożenie systemu zakupowego w Credit Agricole Bank Polska. Z czym to się je?

Prezentacja omawia proces wdrożenia systemu zakupowego w Credit Agricole Bank Polska – od przygotowania do wdrożenia i jego efektów z dwóch perspektyw: działu zakupów i zespołu wdrożeniowego.

Autorzy: Jarosław Pazdro, Credit Agricole Bank Polska i Damian Czernik, NextBuy

Zarejestruj się

Resetuj hasło