Przeszukaj
Generic selectors
Tylko dokładne trafienia
Wyszukaj w tytułach
Wyszukaj w treści
Search in posts
Search in pages
Szukaj w kategoriach:
Procesy i narzędzia
SRM
Team Management
Webinary
Wyróżnione
Zakupy direct
Zakupy indirect
Zarządzanie

tel. +48 517 870 451    |    e-mail: info@myprocon.pl

walterherz
Image Alt

NDA (ang. Non-Disclosure Agreement)

  /  NDA (ang. Non-Disclosure Agreement)

NDA (ang. Non-Disclosure Agreement)

You are here:
  • KB Home
  • N
  • NDA (ang. Non-Disclosure Agreement)
< Back

Zamiennie CDA- confidential disclosure agreement. NDA, czyli umowa poufności pomiędzy co najmniej dwiema stronami, które zobowiązują się do wymiany poufnych dokumentów lub wiedzy, a równocześnie z zakazem ich rozpowszechniania dalej osobom trzecim. Podpisanie takiej umowy ma miejsce przed rozpoczęciem wspólnej pracy (np. planowane podjęcie współpracy z firmą konsultingową). W takiej umowie, należy wskazać jakimi informacjami zamierzają się wymieniać strony w czasie trwania kooperacji oraz zaznaczają, które z nich są poufne (np. pomysły i idee biznesowe, know-how). Oprócz tego w umowie wskazuje się kary za złamanie zobowiązania o dochowaniu poufności. Dzięki temu przedsiębiorstwa zabezpieczają się przed wyciekiem wrażliwych dla nich danych oraz powstaniem ewentualnych konfliktów pomiędzy stronami takiej umowy.

Co powinno znaleźć się w umowie o poufności?
(Oczywiście umowy o poufności za każdym razem są inne- treść tego dokumentu zależy od projektu, który będzie realizowany, jednak są zapisy, które powinny znaleźć się w każdej NDA-ce.)

  • OKREŚLENIE STRON, których umowa dotyczy i które składają na umowie swoje podpisy,
  • CEL w jakim przekazywane są informacje,
  • WSKAZANIE ZAKRESU DANYCH, które będą objęte umową (częsta praktyka: uznaje się, że wszystkie informacje, które wymieniają między sobą strony są poufne),
  • SPOSÓB w jaki strony będą oznaczać informacje poufne,
  • KARY UMOWNE za naruszenie poufności,
  • CZAS w jakim strony zobowiązują się do zachowania poufności (może być określony bądź nieokreślony),
  • ZAKOŃCZENIE obowiązywania umowy:np. zobowiązanie do zniszczenia przechowywanych informacji, dokumentów

Wyróżnione wpisy

Jak zakupy powinny ograniczać ryzyka w łańcuchach dostaw? CSR w umowach z dostawcami

W prezentacji omówiono zasadność i sposoby wykorzystania klauzul CSR przy zawieraniu umów z dostawcami, jako narzędzie zarządzania ryzykiem w organizacji.

Autor: Pawel Skorupski, EcoVadis
Mechanizmy minimalizacji ryzyka w zakupach, źródłem „niewidzialnych” oszczędności

Brak umiejętności przewidywania ryzyka zewnętrznego i wewnętrznego oraz niestosowanie odpowiednich narzędzi minimalizujących ryzyko to jedne z najważniejszych problemów branży zakupowej. Jakie kroki podjąć by „spać spokojnie(j)”?

Autor: Agata Kulikowska, TAURON
Wdrożenie systemu zakupowego w Credit Agricole Bank Polska. Z czym to się je?

Prezentacja omawia proces wdrożenia systemu zakupowego w Credit Agricole Bank Polska – od przygotowania do wdrożenia i jego efektów z dwóch perspektyw: działu zakupów i zespołu wdrożeniowego.

Autorzy: Jarosław Pazdro, Credit Agricole Bank Polska i Damian Czernik, NextBuy
Zakupy nie-strategiczne, czyli jak zakupy przestały być strategiczne?

Prezentacja opisuje syndrom zakupów nie-strategicznych, przedstawia sprawdzonych narzędzia strategiczne kupca i odpowiada na pytanie dlaczego zaczęły zawodzić. Analiza dolegliwości istniejących procesów i recepta na dzisiejszą „strategiczność”.

Autor: Konrad Bąk, SMA Solar
PROCON Webinar: Zdalni managerowie ery post-COVIDOWEJ

Co – tak naprawdę – zmienił COVID w pracy i roli managerów?. Czy biurową efektywność zarządzania można osiągnąć z domu? Co najbardziej przeszkadza w zarządzaniu zdalnym zespołem i jak sobie z tym radzić? Jak budować relację online?

Autor:Jacek Jarmuszczak, NextBuy oraz Gość Specjalny
We can afford a little audacity (video)

What are the key learnings on Supply Chain from COVID 19 Crisis and on what should Procurement focus in risk management – new KPI’s vs new priorities.

Autor: Christian Voland, Bunge
Feedback zakupowy w postępowaniu przetargowym: elementarne narzędzie pomijane przez działy zakupów

Niestety wiele firm, działów zakupów nie traktuje wystarczająco poważnie kwestii przekazywania informacji zwrotnej lub nie poświęca jej wystarczająco dużo uwagi. Szczególnie w czasach, gdy relacje z dostawcami mogą zadecydować o przetrwaniu naszego przedsiębiorstwa.

Autor: Mateusz Borowiecki, OptiBuy
Zarządzanie ryzykiem braku dostaw – czarne łabędzie

W jaki sposób zabezpieczasz firmę przed niespodziewanymi zagrożeniami ? Jak zbudować plan kontynuacji biznesu? Jak przygotować się na nieprzewidziane niespodzianki w postaci czarnych łabędzi? Jak wygląda zarządzanie ryzykiem dla zakupów direct?

Autor: Jacek Jarmuszczak, NextBuy

Zarejestruj się

Resetuj hasło