Przeszukaj
Generic selectors
Tylko dokładne trafienia
Wyszukaj w tytułach
Wyszukaj w treści
Search in posts
Search in pages
Szukaj w kategoriach:
Procesy i narzędzia
SRM
Team Management
Webinary
Wyróżnione
Zakupy direct
Zakupy indirect
Zarządzanie

tel. +48 517 870 451    |    e-mail: info@myprocon.pl

Image Alt

Grupy zakupowe

  /  Grupy zakupowe

Grupy zakupowe

You are here:
< Back

grupy zakupowe to jedna z popularniejszych form współpracy międzyorganizacyjnej. Jej podstawą jest prosta idea szukania poprawy efektywności działalności poprzez komasowanie zakupów wielu współdziałających podmiotów. W praktyce grupy zakupowe integrują wysiłek partnerów poprzez specjalnie do tego celu powołaną jednostkę zakupową, która przejmuje od nich realizację funkcji zakupów lub w niej pośredniczy.
Jednym z kluczowych czynników sukcesu decydującym o rozwoju grup zakupowych jest przyjęty sposób alokacji wspólnych kosztów i korzyści wynikających z outsourcingu funkcji zakupowej. Nie ma on wprawdzie bezpośredniego wpływu na skalę synergicznych korzyści, ale decyduje o opłacalności współpracy dla poszczególnych partnerów i jednostki zakupowej.

Wyróżnione wpisy

Jak zakupy powinny ograniczać ryzyka w łańcuchach dostaw? CSR w umowach z dostawcami

W prezentacji omówiono zasadność i sposoby wykorzystania klauzul CSR przy zawieraniu umów z dostawcami, jako narzędzie zarządzania ryzykiem w organizacji.

Autor: Pawel Skorupski, EcoVadis
Mechanizmy minimalizacji ryzyka w zakupach, źródłem „niewidzialnych” oszczędności

Brak umiejętności przewidywania ryzyka zewnętrznego i wewnętrznego oraz niestosowanie odpowiednich narzędzi minimalizujących ryzyko to jedne z najważniejszych problemów branży zakupowej. Jakie kroki podjąć by „spać spokojnie(j)”?

Autor: Agata Kulikowska, TAURON
Wdrożenie systemu zakupowego w Credit Agricole Bank Polska. Z czym to się je?

Prezentacja omawia proces wdrożenia systemu zakupowego w Credit Agricole Bank Polska – od przygotowania do wdrożenia i jego efektów z dwóch perspektyw: działu zakupów i zespołu wdrożeniowego.

Autorzy: Jarosław Pazdro, Credit Agricole Bank Polska i Damian Czernik, NextBuy

Zarejestruj się

Resetuj hasło