Przeszukaj
Generic selectors
Tylko dokładne trafienia
Wyszukaj w tytułach
Wyszukaj w treści
Search in posts
Search in pages
Szukaj w kategoriach:
Procesy i narzędzia
SRM
Team Management
Webinary
Wyróżnione
Zakupy direct
Zakupy indirect
Zarządzanie

tel. +48 517 870 451    |    e-mail: info@myprocon.pl

walterherz
Image Alt

Forex (ang. Foreign Exchange)

  /  Forex (ang. Foreign Exchange)

Forex (ang. Foreign Exchange)

You are here:
  • KB Home
  • F
  • Forex (ang. Foreign Exchange)
< Back

Międzynarodowy rynek walutowy, należący do grupy rynków pozagiełdowych OTC- Over the Counter. Rynek ten nie znajduje się w jednym miejscu i nie jest regulowany przez żadną instytucję kontrolującą rynki finansowe. Cechują go te same kategorie jak na tradycyjnych rynkach towarowych, czyli popyt, podaż i cena, gdzie:

  • Podaż oznacza łączną ilość danej waluty przeznaczoną do sprzedaży,
  • Popyt jest łączną ilością waluty, na którą istnieje zapotrzebowanie po danej cenie

Rynek walutowy Forex pozwala na globalną wymianę walut oraz zarządzanie ryzykiem walutowym. Jest uznawany za największy na świecie z obrotami sięgającymi kilku bilionów USD dziennie. Główne centra światowej wymiany walut to Nowy York, Londyn, Tokyo, Zurich, Szanghaj.

Forex obejmuje głównie transakcje walutowe zawierane między bankami komercyjnymi oraz inwestycyjnymi.

Zaliczamy do nich:

  • Transakcje natychmiastowe (spot) – transakcje tego typu polegają na wymianie walut po aktualnym kursie wymiany spot
  • Transakcje terminowe (forward) – oznaczają wymianę waluty w terminie późniejszym, po kursie forward określonym dzisiaj, a obowiązującym w przyszłej transakcji

Natomiast kwotowanie walut na rynku Forex odbywa się za pomocą dwóch kursów:

  • Kurs kupna (BID) – jest to kurs waluty po jakim uczestnik rynku chce kupić walutę zagraniczną
  • Kurs sprzedaży (ASK) – jest to kurs po jakim uczestnik rynku (instytucja finansowa) chce sprzedać walutę zagraniczną.

Spread walutowy to różnica pomiędzy tymi dwoma kursami. Kurs walutowy na rynku Forex jest kwotowany do czterech miejsc po przecinku.

Wyróżnione wpisy

Jak zakupy powinny ograniczać ryzyka w łańcuchach dostaw? CSR w umowach z dostawcami

W prezentacji omówiono zasadność i sposoby wykorzystania klauzul CSR przy zawieraniu umów z dostawcami, jako narzędzie zarządzania ryzykiem w organizacji.

Autor: Pawel Skorupski, EcoVadis
Mechanizmy minimalizacji ryzyka w zakupach, źródłem „niewidzialnych” oszczędności

Brak umiejętności przewidywania ryzyka zewnętrznego i wewnętrznego oraz niestosowanie odpowiednich narzędzi minimalizujących ryzyko to jedne z najważniejszych problemów branży zakupowej. Jakie kroki podjąć by „spać spokojnie(j)”?

Autor: Agata Kulikowska, TAURON
Wdrożenie systemu zakupowego w Credit Agricole Bank Polska. Z czym to się je?

Prezentacja omawia proces wdrożenia systemu zakupowego w Credit Agricole Bank Polska – od przygotowania do wdrożenia i jego efektów z dwóch perspektyw: działu zakupów i zespołu wdrożeniowego.

Autorzy: Jarosław Pazdro, Credit Agricole Bank Polska i Damian Czernik, NextBuy
Zakupy nie-strategiczne, czyli jak zakupy przestały być strategiczne?

Prezentacja opisuje syndrom zakupów nie-strategicznych, przedstawia sprawdzonych narzędzia strategiczne kupca i odpowiada na pytanie dlaczego zaczęły zawodzić. Analiza dolegliwości istniejących procesów i recepta na dzisiejszą „strategiczność”.

Autor: Konrad Bąk, SMA Solar
PROCON Webinar: Zdalni managerowie ery post-COVIDOWEJ

Co – tak naprawdę – zmienił COVID w pracy i roli managerów?. Czy biurową efektywność zarządzania można osiągnąć z domu? Co najbardziej przeszkadza w zarządzaniu zdalnym zespołem i jak sobie z tym radzić? Jak budować relację online?

Autor:Jacek Jarmuszczak, NextBuy oraz Gość Specjalny
We can afford a little audacity (video)

What are the key learnings on Supply Chain from COVID 19 Crisis and on what should Procurement focus in risk management – new KPI’s vs new priorities.

Autor: Christian Voland, Bunge
Feedback zakupowy w postępowaniu przetargowym: elementarne narzędzie pomijane przez działy zakupów

Niestety wiele firm, działów zakupów nie traktuje wystarczająco poważnie kwestii przekazywania informacji zwrotnej lub nie poświęca jej wystarczająco dużo uwagi. Szczególnie w czasach, gdy relacje z dostawcami mogą zadecydować o przetrwaniu naszego przedsiębiorstwa.

Autor: Mateusz Borowiecki, OptiBuy
Zarządzanie ryzykiem braku dostaw – czarne łabędzie

W jaki sposób zabezpieczasz firmę przed niespodziewanymi zagrożeniami ? Jak zbudować plan kontynuacji biznesu? Jak przygotować się na nieprzewidziane niespodzianki w postaci czarnych łabędzi? Jak wygląda zarządzanie ryzykiem dla zakupów direct?

Autor: Jacek Jarmuszczak, NextBuy

Zarejestruj się

Resetuj hasło