Przeszukaj
Generic selectors
Tylko dokładne trafienia
Wyszukaj w tytułach
Wyszukaj w treści
Search in posts
Search in pages
Szukaj w kategoriach:
Procesy i narzędzia
SRM
Team Management
Webinary
Wyróżnione
Zakupy direct
Zakupy indirect
Zarządzanie

e-mail: info@myprocon.pl

Image Alt

Forex (ang. Foreign Exchange)

  /  Forex (ang. Foreign Exchange) (Strona 2)

Forex (ang. Foreign Exchange)

You are here:
  • KB Home
  • F
  • Forex (ang. Foreign Exchange)
< Back

Międzynarodowy rynek walutowy, należący do grupy rynków pozagiełdowych OTC- Over the Counter. Rynek ten nie znajduje się w jednym miejscu i nie jest regulowany przez żadną instytucję kontrolującą rynki finansowe. Cechują go te same kategorie jak na tradycyjnych rynkach towarowych, czyli popyt, podaż i cena, gdzie:

  • Podaż oznacza łączną ilość danej waluty przeznaczoną do sprzedaży,
  • Popyt jest łączną ilością waluty, na którą istnieje zapotrzebowanie po danej cenie

Rynek walutowy Forex pozwala na globalną wymianę walut oraz zarządzanie ryzykiem walutowym. Jest uznawany za największy na świecie z obrotami sięgającymi kilku bilionów USD dziennie. Główne centra światowej wymiany walut to Nowy York, Londyn, Tokyo, Zurich, Szanghaj.

Forex obejmuje głównie transakcje walutowe zawierane między bankami komercyjnymi oraz inwestycyjnymi.

Zaliczamy do nich:

  • Transakcje natychmiastowe (spot) – transakcje tego typu polegają na wymianie walut po aktualnym kursie wymiany spot
  • Transakcje terminowe (forward) – oznaczają wymianę waluty w terminie późniejszym, po kursie forward określonym dzisiaj, a obowiązującym w przyszłej transakcji

Natomiast kwotowanie walut na rynku Forex odbywa się za pomocą dwóch kursów:

  • Kurs kupna (BID) – jest to kurs waluty po jakim uczestnik rynku chce kupić walutę zagraniczną
  • Kurs sprzedaży (ASK) – jest to kurs po jakim uczestnik rynku (instytucja finansowa) chce sprzedać walutę zagraniczną.

Spread walutowy to różnica pomiędzy tymi dwoma kursami. Kurs walutowy na rynku Forex jest kwotowany do czterech miejsc po przecinku.

Wyróżnione wpisy

Kompetencje w zakupach – Część 2: Roboty, sztuczna inteligencja, automatyzacja – kompetencje przyszłości

Technologia przyśpiesza, ułatwia, pozwala na więcej, ale i frustruje, denerwuje, niepokoi.. Wymagania pracodawców są mocno zależne od roli zakupów, ich dojrzałości oraz stopnia przyswojenia technologii w danej organizacji (..)

Autor: Agnieszka Piątkowska, BigFish Polska
PROCON Webinar: Zarządzanie karierą w zakupach – Obecność w sieci

Obecność w sieci a kariera, czyli po co nam LinkedIn, jak robić to dobrze oraz o tajnikach pracy łowcy talentów i zakupowego headhuntera.

Autorzy: Agnieszka Piątkowska, Big Fish Polska; Jacek Jarmuszczak, NextBuy
Use of synergies through the implementation of purchasing software. Case study with the client.

What was the background of the project – business need? What was the scope of the implementation and why these modules? What were the lessons learnt during the project and what can you recommend to others?

Autorzy: dr Tomasz Gonsior, OptiBuy; Valentin Bastian, Christoph Maier, G+D
Next Generation Partnerships

Using your suppliers as a source of competitive advantage. Assessing your potential partners: the 5 P’s of Procurement. Next generation skills and mindset: the 3C’s.

Autor: prof. dr Frank Rozemeijer, FRConsulting BV/Maastricht University

Zarejestruj się

Resetuj hasło