Przeszukaj
Generic selectors
Tylko dokładne trafienia
Wyszukaj w tytułach
Wyszukaj w treści
Search in posts
Search in pages
Szukaj w kategoriach:
Procesy i narzędzia
SRM
Team Management
Webinary
Wyróżnione
Zakupy direct
Zakupy indirect
Zarządzanie

tel. +48 517 870 451    |    e-mail: info@myprocon.pl

Image Alt

Facility Management (FM)

  /  Facility Management (FM)

Facility Management (FM)

You are here:
< Back

Jest to pojęcie stosunkowo nowe przez które rozumie się przede wszystkim utrzymanie obsługi budynku na możliwie efektywnym wysokim poziomie przy użyciu rozsądnych, jak najmniejszych środków. Zakres tego pojęcia obejmuje również podnoszenie jakości tego, co oferuje nieruchomość oraz utrzymanie i zwiększenie wartości nieruchomości. Jest to usługa kompleksowa. Jest to stosunkowo nowa usługa na rynku, która prężnie się rozwija. Przepływ budynków z rąk do rąk jest coraz większy i szybszy więc pojawiła się potrzeba stałego zwiększania wartości rynkowej nabytej nieruchomości. Każdy sprzedający liczy na maksymalizację zysków, a kupujący liczy na zyski w przyszłości. Facility management jest wykorzystywane właśnie w celu stałego ulepszania nieruchomości,która jest swego rodzaju produktem.

Facility management powinno być nieodzownym elementem inwestycji już na etapie projektu czy planowania kupna z rynku wtórnego. Pozwala to przewidzieć koszty samego wykonania, utrzymania, a także, przy udziale osób doświadczonych w branży, bardzo precyzyjne określenie wzrostu/spadku wartości inwestycji z czasem. W ramach usługi FM oferowane jest także efektywne i optymalne zaplanowanie np. dróg pożarowych, zieleni w otoczeniu, instalacji elektrycznych. Zwykle obejmuje też bieżące naprawy i konserwację. Jest to więc oddanie praktycznie wszystkich technicznych kwestii związanych z zarządzaniem budynkiem specjalistom, co znacznie ułatwia zarówno start inwestycji w nieruchomość, kompleksową obsługę jak i bezpieczną, pewną sprzedaż w przyszłości.

Wyróżnione wpisy

Jak zakupy powinny ograniczać ryzyka w łańcuchach dostaw? CSR w umowach z dostawcami

W prezentacji omówiono zasadność i sposoby wykorzystania klauzul CSR przy zawieraniu umów z dostawcami, jako narzędzie zarządzania ryzykiem w organizacji.

Autor: Pawel Skorupski, EcoVadis
Mechanizmy minimalizacji ryzyka w zakupach, źródłem „niewidzialnych” oszczędności

Brak umiejętności przewidywania ryzyka zewnętrznego i wewnętrznego oraz niestosowanie odpowiednich narzędzi minimalizujących ryzyko to jedne z najważniejszych problemów branży zakupowej. Jakie kroki podjąć by „spać spokojnie(j)”?

Autor: Agata Kulikowska, TAURON
Wdrożenie systemu zakupowego w Credit Agricole Bank Polska. Z czym to się je?

Prezentacja omawia proces wdrożenia systemu zakupowego w Credit Agricole Bank Polska – od przygotowania do wdrożenia i jego efektów z dwóch perspektyw: działu zakupów i zespołu wdrożeniowego.

Autorzy: Jarosław Pazdro, Credit Agricole Bank Polska i Damian Czernik, NextBuy

Zarejestruj się

Resetuj hasło