Przeszukaj
Generic selectors
Tylko dokładne trafienia
Wyszukaj w tytułach
Wyszukaj w treści
Search in posts
Search in pages
Szukaj w kategoriach:
Procesy i narzędzia
SRM
Team Management
Webinary
Wyróżnione
Zakupy direct
Zakupy indirect
Zarządzanie

tel. +48 517 870 451    |    e-mail: info@myprocon.pl

walterherz
Image Alt

Facility Management (FM)

  /  Facility Management (FM)

Facility Management (FM)

You are here:
< Back

Jest to pojęcie stosunkowo nowe przez które rozumie się przede wszystkim utrzymanie obsługi budynku na możliwie efektywnym wysokim poziomie przy użyciu rozsądnych, jak najmniejszych środków. Zakres tego pojęcia obejmuje również podnoszenie jakości tego, co oferuje nieruchomość oraz utrzymanie i zwiększenie wartości nieruchomości. Jest to usługa kompleksowa. Jest to stosunkowo nowa usługa na rynku, która prężnie się rozwija. Przepływ budynków z rąk do rąk jest coraz większy i szybszy więc pojawiła się potrzeba stałego zwiększania wartości rynkowej nabytej nieruchomości. Każdy sprzedający liczy na maksymalizację zysków, a kupujący liczy na zyski w przyszłości. Facility management jest wykorzystywane właśnie w celu stałego ulepszania nieruchomości,która jest swego rodzaju produktem.

Facility management powinno być nieodzownym elementem inwestycji już na etapie projektu czy planowania kupna z rynku wtórnego. Pozwala to przewidzieć koszty samego wykonania, utrzymania, a także, przy udziale osób doświadczonych w branży, bardzo precyzyjne określenie wzrostu/spadku wartości inwestycji z czasem. W ramach usługi FM oferowane jest także efektywne i optymalne zaplanowanie np. dróg pożarowych, zieleni w otoczeniu, instalacji elektrycznych. Zwykle obejmuje też bieżące naprawy i konserwację. Jest to więc oddanie praktycznie wszystkich technicznych kwestii związanych z zarządzaniem budynkiem specjalistom, co znacznie ułatwia zarówno start inwestycji w nieruchomość, kompleksową obsługę jak i bezpieczną, pewną sprzedaż w przyszłości.

Wyróżnione wpisy

Jak zakupy powinny ograniczać ryzyka w łańcuchach dostaw? CSR w umowach z dostawcami

W prezentacji omówiono zasadność i sposoby wykorzystania klauzul CSR przy zawieraniu umów z dostawcami, jako narzędzie zarządzania ryzykiem w organizacji.

Autor: Pawel Skorupski, EcoVadis
Mechanizmy minimalizacji ryzyka w zakupach, źródłem „niewidzialnych” oszczędności

Brak umiejętności przewidywania ryzyka zewnętrznego i wewnętrznego oraz niestosowanie odpowiednich narzędzi minimalizujących ryzyko to jedne z najważniejszych problemów branży zakupowej. Jakie kroki podjąć by „spać spokojnie(j)”?

Autor: Agata Kulikowska, TAURON
Wdrożenie systemu zakupowego w Credit Agricole Bank Polska. Z czym to się je?

Prezentacja omawia proces wdrożenia systemu zakupowego w Credit Agricole Bank Polska – od przygotowania do wdrożenia i jego efektów z dwóch perspektyw: działu zakupów i zespołu wdrożeniowego.

Autorzy: Jarosław Pazdro, Credit Agricole Bank Polska i Damian Czernik, NextBuy
Zakupy nie-strategiczne, czyli jak zakupy przestały być strategiczne?

Prezentacja opisuje syndrom zakupów nie-strategicznych, przedstawia sprawdzonych narzędzia strategiczne kupca i odpowiada na pytanie dlaczego zaczęły zawodzić. Analiza dolegliwości istniejących procesów i recepta na dzisiejszą „strategiczność”.

Autor: Konrad Bąk, SMA Solar
PROCON Webinar: Zdalni managerowie ery post-COVIDOWEJ

Co – tak naprawdę – zmienił COVID w pracy i roli managerów?. Czy biurową efektywność zarządzania można osiągnąć z domu? Co najbardziej przeszkadza w zarządzaniu zdalnym zespołem i jak sobie z tym radzić? Jak budować relację online?

Autor:Jacek Jarmuszczak, NextBuy oraz Gość Specjalny
We can afford a little audacity (video)

What are the key learnings on Supply Chain from COVID 19 Crisis and on what should Procurement focus in risk management – new KPI’s vs new priorities.

Autor: Christian Voland, Bunge
Feedback zakupowy w postępowaniu przetargowym: elementarne narzędzie pomijane przez działy zakupów

Niestety wiele firm, działów zakupów nie traktuje wystarczająco poważnie kwestii przekazywania informacji zwrotnej lub nie poświęca jej wystarczająco dużo uwagi. Szczególnie w czasach, gdy relacje z dostawcami mogą zadecydować o przetrwaniu naszego przedsiębiorstwa.

Autor: Mateusz Borowiecki, OptiBuy
Zarządzanie ryzykiem braku dostaw – czarne łabędzie

W jaki sposób zabezpieczasz firmę przed niespodziewanymi zagrożeniami ? Jak zbudować plan kontynuacji biznesu? Jak przygotować się na nieprzewidziane niespodzianki w postaci czarnych łabędzi? Jak wygląda zarządzanie ryzykiem dla zakupów direct?

Autor: Jacek Jarmuszczak, NextBuy

Zarejestruj się

Resetuj hasło