Przeszukaj
Generic selectors
Tylko dokładne trafienia
Wyszukaj w tytułach
Wyszukaj w treści
Search in posts
Search in pages
Szukaj w kategoriach:
Procesy i narzędzia
SRM
Team Management
Webinary
Wyróżnione
Zakupy direct
Zakupy indirect
Zarządzanie

e-mail: info@myprocon.pl

Image Alt

Facility Management (FM)

  /  Facility Management (FM) (Strona 2)

Facility Management (FM)

You are here:
< Back

Jest to pojęcie stosunkowo nowe przez które rozumie się przede wszystkim utrzymanie obsługi budynku na możliwie efektywnym wysokim poziomie przy użyciu rozsądnych, jak najmniejszych środków. Zakres tego pojęcia obejmuje również podnoszenie jakości tego, co oferuje nieruchomość oraz utrzymanie i zwiększenie wartości nieruchomości. Jest to usługa kompleksowa. Jest to stosunkowo nowa usługa na rynku, która prężnie się rozwija. Przepływ budynków z rąk do rąk jest coraz większy i szybszy więc pojawiła się potrzeba stałego zwiększania wartości rynkowej nabytej nieruchomości. Każdy sprzedający liczy na maksymalizację zysków, a kupujący liczy na zyski w przyszłości. Facility management jest wykorzystywane właśnie w celu stałego ulepszania nieruchomości,która jest swego rodzaju produktem.

Facility management powinno być nieodzownym elementem inwestycji już na etapie projektu czy planowania kupna z rynku wtórnego. Pozwala to przewidzieć koszty samego wykonania, utrzymania, a także, przy udziale osób doświadczonych w branży, bardzo precyzyjne określenie wzrostu/spadku wartości inwestycji z czasem. W ramach usługi FM oferowane jest także efektywne i optymalne zaplanowanie np. dróg pożarowych, zieleni w otoczeniu, instalacji elektrycznych. Zwykle obejmuje też bieżące naprawy i konserwację. Jest to więc oddanie praktycznie wszystkich technicznych kwestii związanych z zarządzaniem budynkiem specjalistom, co znacznie ułatwia zarówno start inwestycji w nieruchomość, kompleksową obsługę jak i bezpieczną, pewną sprzedaż w przyszłości.

Wyróżnione wpisy

Kompetencje w zakupach – Część 2: Roboty, sztuczna inteligencja, automatyzacja – kompetencje przyszłości

Technologia przyśpiesza, ułatwia, pozwala na więcej, ale i frustruje, denerwuje, niepokoi.. Wymagania pracodawców są mocno zależne od roli zakupów, ich dojrzałości oraz stopnia przyswojenia technologii w danej organizacji (..)

Autor: Agnieszka Piątkowska, BigFish Polska
PROCON Webinar: Zarządzanie karierą w zakupach – Obecność w sieci

Obecność w sieci a kariera, czyli po co nam LinkedIn, jak robić to dobrze oraz o tajnikach pracy łowcy talentów i zakupowego headhuntera.

Autorzy: Agnieszka Piątkowska, Big Fish Polska; Jacek Jarmuszczak, NextBuy
Use of synergies through the implementation of purchasing software. Case study with the client.

What was the background of the project – business need? What was the scope of the implementation and why these modules? What were the lessons learnt during the project and what can you recommend to others?

Autorzy: dr Tomasz Gonsior, OptiBuy; Valentin Bastian, Christoph Maier, G+D
Next Generation Partnerships

Using your suppliers as a source of competitive advantage. Assessing your potential partners: the 5 P’s of Procurement. Next generation skills and mindset: the 3C’s.

Autor: prof. dr Frank Rozemeijer, FRConsulting BV/Maastricht University

Zarejestruj się

Resetuj hasło