Przeszukaj
Generic selectors
Tylko dokładne trafienia
Wyszukaj w tytułach
Wyszukaj w treści
Search in posts
Search in pages
Szukaj w kategoriach:
Procesy i narzędzia
SRM
Team Management
Webinary
Wyróżnione
Zakupy direct
Zakupy indirect
Zarządzanie

e-mail: info@myprocon.pl

Image Alt

BATNA (ang. Best Alternative To Negotiated Agreement / No Agreement )

  /  BATNA (ang. Best Alternative To Negotiated Agreement / No Agreement )

BATNA (ang. Best Alternative To Negotiated Agreement / No Agreement )

You are here:
  • KB Home
  • B
  • BATNA (ang. Best Alternative To Negotiated Agreement / No Agreement )
< Back

Najlepsza alternatywa do wynegocjowanego porozumienia. Jest to swego rodzaju PLAN ”B”, czyli rozwiązanie alternatywne, które negocjujący podejmie, gdy w wyniku przebiegu negocjacji nie dojdzie do żadnego porozumienia, lub jedyne porozumienie możliwe do osiągnięcia będzie nieakceptowalne przez tego negocjatora. BATNA można, a nawet powinno się przygotowywać do każdego rodzaju negocjacji i każdej sytuacji, od prostych negocjacji cenowych do rozwiązywania skomplikowanych konfliktów. Jej posiadanie oraz to jak mocna jest to alternatywa wpływają bezpośrednio na siłę Twojej pozycji jako negocjatora.
Określenie swojej BATNA nie zawsze jest proste, niekiedy wymaga wysiłku i poświęcenia czasu, ale warto to zrobić, gdyż jest to jeden z najważniejszych elementów negocjacji zwiększających szansę na odniesienie sukcesu.

Przygotowanie BATNA w trzech prostych krokach:
1. Określ listę działań, które mógłbyś podjąć jeśli Twoje negocjacje nie będą szły w zamierzonym kierunku: wynotuj wszelkie możliwości, jakie przychodzą Ci do głowy. Nie oceniaj tych pomysłów ani nie weryfikuj – zrobisz to w kolejnym kroku.
2. Wybierz te najlepsze dla Ciebie oraz najbardziej prawdopodobne i łatwe do zrealizowania rozwiązania.
3. Jeśli w punkcie 2 masz więcej opcji niż jedna, teraz wybierz tą zdecydowanie najlepszą, czyli najbardziej spełniającą Twoje oczekiwania i jednocześnie najłatwiejszą w realizacji.
BATNA w praktyce- Jeśli kupujesz telewizor, którego cenę chcesz negocjować, Twoją alternatywą może być zakup:
– innego modelu
– zakup w innym miejscu (sklep w innym mieście, w innej sieci handlowej, w internecie)

Wyróżnione wpisy

Jak zakupy powinny ograniczać ryzyka w łańcuchach dostaw? CSR w umowach z dostawcami

W prezentacji omówiono zasadność i sposoby wykorzystania klauzul CSR przy zawieraniu umów z dostawcami, jako narzędzie zarządzania ryzykiem w organizacji.

Autor: Pawel Skorupski, EcoVadis
Mechanizmy minimalizacji ryzyka w zakupach, źródłem „niewidzialnych” oszczędności

Brak umiejętności przewidywania ryzyka zewnętrznego i wewnętrznego oraz niestosowanie odpowiednich narzędzi minimalizujących ryzyko to jedne z najważniejszych problemów branży zakupowej. Jakie kroki podjąć by „spać spokojnie(j)”?

Autor: Agata Kulikowska, TAURON
Wdrożenie systemu zakupowego w Credit Agricole Bank Polska. Z czym to się je?

Prezentacja omawia proces wdrożenia systemu zakupowego w Credit Agricole Bank Polska – od przygotowania do wdrożenia i jego efektów z dwóch perspektyw: działu zakupów i zespołu wdrożeniowego.

Autorzy: Jarosław Pazdro, Credit Agricole Bank Polska i Damian Czernik, NextBuy
Zakupy nie-strategiczne, czyli jak zakupy przestały być strategiczne?

Prezentacja opisuje syndrom zakupów nie-strategicznych, przedstawia sprawdzonych narzędzia strategiczne kupca i odpowiada na pytanie dlaczego zaczęły zawodzić. Analiza dolegliwości istniejących procesów i recepta na dzisiejszą „strategiczność”.

Autor: Konrad Bąk, SMA Solar
PROCON Webinar: Zdalni managerowie ery post-COVIDOWEJ

Co – tak naprawdę – zmienił COVID w pracy i roli managerów?. Czy biurową efektywność zarządzania można osiągnąć z domu? Co najbardziej przeszkadza w zarządzaniu zdalnym zespołem i jak sobie z tym radzić? Jak budować relację online?

Autor:Jacek Jarmuszczak, NextBuy oraz Gość Specjalny
We can afford a little audacity (video)

What are the key learnings on Supply Chain from COVID 19 Crisis and on what should Procurement focus in risk management – new KPI’s vs new priorities.

Autor: Christian Voland, Bunge
Feedback zakupowy w postępowaniu przetargowym: elementarne narzędzie pomijane przez działy zakupów

Niestety wiele firm, działów zakupów nie traktuje wystarczająco poważnie kwestii przekazywania informacji zwrotnej lub nie poświęca jej wystarczająco dużo uwagi. Szczególnie w czasach, gdy relacje z dostawcami mogą zadecydować o przetrwaniu naszego przedsiębiorstwa.

Autor: Mateusz Borowiecki, OptiBuy
Zarządzanie ryzykiem braku dostaw – czarne łabędzie

W jaki sposób zabezpieczasz firmę przed niespodziewanymi zagrożeniami ? Jak zbudować plan kontynuacji biznesu? Jak przygotować się na nieprzewidziane niespodzianki w postaci czarnych łabędzi? Jak wygląda zarządzanie ryzykiem dla zakupów direct?

Autor: Jacek Jarmuszczak, NextBuy
PROCON Webinar: Zacznij zarządzać swoją karierą w zakupach

Czasy się zmieniły – do tego, żeby skutecznie rozwijać własną karierę nie wystarczy dobre wykształcenie i doświadczenie. Czy można zarządzać swoją karierą? Nie tylko w zakupach.

Autorzy: Agnieszka Piątkowska, Big Fish Polska; Jacek Jarmuszczak, NextBuy
Kompetencje w zakupach – Część 1: Od Młodszego Kupca do CPO

Poszukiwane przez pracodawców kompetencje stale się zmieniają. Są one mocno zależne od roli i dojrzałości zakupów w danej organizacji oraz wydarzeń i trendów rynkowych. Jakie kompetencje rozwijać by sięgnąć po zakupowy sukces?

Autor: Agnieszka Piątkowska, BigFish Polska

Zarejestruj się

Resetuj hasło