Zarządzanie zmianą
Otoczenie rynkowe przekształcające się coraz szybciej oraaz umacniająca się konkurencja wymuszają stałą transformację przedsiębiorstwa. Kierunki tych zmian stają się z czasem coraz bardziej nieoczekiwane, a ich tempo rośnie. Przedsiębiorstwa muszą zarządzać zmianą, by móc właściwie odpowiedzieć na te zjawiska.
Proces zarządzania zmianą w przedsiębiorstwie podzielić można na kilka etapów.
- Poznanie i zdefiniowanie okoliczności zmiany, które mogą mieć charakter wewnętrzny, jak i zewnętrzny.
- Zdefiniowanie z góry celu i ram przekształceń.
- Zaplanowanie procesu, w tym precyzyjne wskazanie uczestników zmian i obszaru działań z uwzględnieniem czynników warunkujących skuteczność zmiany.
- Wdrożenie zmian z wykorzystaniem wszystkich powyższych czynników.
- Zadbanie o trwałość efektów.
Wyróżnione wpisy
![](https://myprocon.pl/wp-content/uploads/2020/12/optibuy_feedback-m.jpg)
Niestety wiele firm, działów zakupów nie traktuje wystarczająco poważnie kwestii przekazywania informacji zwrotnej lub nie poświęca jej wystarczająco dużo uwagi. Szczególnie w czasach, gdy relacje z dostawcami mogą zadecydować o przetrwaniu naszego przedsiębiorstwa.
Autor: Mateusz Borowiecki, OptiBuy