ROI (ang. return on investment)
Jest to stosunek zysku z inwestycji do kosztów poniesionych na inwestycję. To wskaźnik rentowności stosowany w celu zmierzenia efektywności działania firmy, niezależnie od struktury majątku czy czynników nadzwyczajnych.
Metoda ROI służy do pomiaru bezwzględnej opłacalności dla wszystkich dostawców kapitału. Z punktu widzenia ekonomii jest to stopa zwrotu z nakładów inwestycyjnych poniesionych na realizację danej inwestycji. Często wykorzystywana do oceny opłacalności projektów IT, marketingowych i szkoleniowych. Wykorzystywana jest również do oceny społecznej opłacalności projektów.
Wyróżnione wpisy
![](https://myprocon.pl/wp-content/uploads/2020/12/optibuy_feedback-m.jpg)
Niestety wiele firm, działów zakupów nie traktuje wystarczająco poważnie kwestii przekazywania informacji zwrotnej lub nie poświęca jej wystarczająco dużo uwagi. Szczególnie w czasach, gdy relacje z dostawcami mogą zadecydować o przetrwaniu naszego przedsiębiorstwa.