ROI (ang. return on investment)
Jest to stosunek zysku z inwestycji do kosztów poniesionych na inwestycję. To wskaźnik rentowności stosowany w celu zmierzenia efektywności działania firmy, niezależnie od struktury majątku czy czynników nadzwyczajnych.
Metoda ROI służy do pomiaru bezwzględnej opłacalności dla wszystkich dostawców kapitału. Z punktu widzenia ekonomii jest to stopa zwrotu z nakładów inwestycyjnych poniesionych na realizację danej inwestycji. Często wykorzystywana do oceny opłacalności projektów IT, marketingowych i szkoleniowych. Wykorzystywana jest również do oceny społecznej opłacalności projektów.
Wyróżnione wpisy

Niestety wiele firm, działów zakupów nie traktuje wystarczająco poważnie kwestii przekazywania informacji zwrotnej lub nie poświęca jej wystarczająco dużo uwagi. Szczególnie w czasach, gdy relacje z dostawcami mogą zadecydować o przetrwaniu naszego przedsiębiorstwa.