KPI (ang. Key Performance Indicators)
KPI to wskaźniki, zarówno finansowe, jak i niefinansowe, które są stosowane jako mierniki w procesach pomiaru stopnia realizacji celów organizacji.Wspierają one osiąganie przez firmę jej celów operacyjnych i strategicznych. Wskaźniki KPI stanowią źródło informacji zwrotnej, uznawanej za obiektywną, wskazującą procent wykonanych i zaplanowanej zadań przez pracowników. Dodatkowo są także narzędziem kontroli, która umożliwia podjęcie decyzji dotyczących planowania i nadania priorytetów działaniom oraz szybką reakcję na pojawiające się problemy. KPI wspierają również procesy ciągłego doskonalenia i efektywne wykorzystywanie posiadanych przez organizację zasobów.
Wyróżnione wpisy

Niestety wiele firm, działów zakupów nie traktuje wystarczająco poważnie kwestii przekazywania informacji zwrotnej lub nie poświęca jej wystarczająco dużo uwagi. Szczególnie w czasach, gdy relacje z dostawcami mogą zadecydować o przetrwaniu naszego przedsiębiorstwa.