ITO (ang. information technology outsourcing)
Po polsku znaczy to mniej więcej „zlecanie na zewnątrz procesów informatycznych”.
Procesy ITO można jeszcze podzielić na dwie podgrupy:
- Jedna obejmuje relatywnie nieskomplikowane procesy informatyczne typu help-desk – np. zgłaszanie przez klientów problemów komputerowych za pomocą infolinii, a także proste prace programistyczne i konfiguracyjne.
- Druga podgrupa to już bardziej złożone procesy, obejmujące tworzenie oprogramowania i działalność badawczo-rozwojową.
Beneficjentem zmian w funkcjonowaniu biznesu są kraje, które szybko na te zmiany reagują.Centra R&D (z ang. research & development) świadczą usługi badawczo-rozwojowe (B+R). Pod tym pojęciem kryje się działalność o charakterze naukowym lub technicznym, wykonywana przez zewnętrzny zespół. Wiele przedsiębiorstw ceni sobie możliwość skorzystania z zewnętrznego R&D, nie tyle z chęci redukowania kosztów (m.in. zatrudnienia), co w poszukiwaniu wysokiej jakości usług. Otóż zewnętrzne firmy R&D, które stale pozyskują nowe zlecenia, mają najbardziej aktualne narzędzia i wiedzę, by wykonywać badania możliwie najwyższej jakości. Rzadko bowiem badania naukowo-techniczne są prowadzone przez przedsiębiorców w sposób ciągły. Wymaga to dużych nakładów czasu, pracy i środków, na co mogą sobie pozwolić najwięksi.
Wyróżnione wpisy

Niestety wiele firm, działów zakupów nie traktuje wystarczająco poważnie kwestii przekazywania informacji zwrotnej lub nie poświęca jej wystarczająco dużo uwagi. Szczególnie w czasach, gdy relacje z dostawcami mogą zadecydować o przetrwaniu naszego przedsiębiorstwa.