FMCG (ang. Fast-Moving Consument Goods)
Sektor handlowy, który oferuje produkty głównie przeznaczone do sprzedaży w sklepach wielkopowierzchniowch takich jak hipermarkety czy supermarkety. Obrót tego typu produktami jest dynamiczny – z racji powszechnej dostępności klienci szybko je kupują, są to tzw.towary pierwszej potrzeby, produkowane masowo.
Do produktów sektora FMCG zaliczane są między innymi: produkty spozywcze, kosmetyki, napoje, alkohol, wyroby tytoniowe.
Największe koncerny sieci spożywczych w sektorze FMCG-u na rynku globalnym:
- Nestle
- Procter & Gamble
- Unilever- Mondelez
- Coca- Cola
- Maspex
Wyróżnione wpisy

Niestety wiele firm, działów zakupów nie traktuje wystarczająco poważnie kwestii przekazywania informacji zwrotnej lub nie poświęca jej wystarczająco dużo uwagi. Szczególnie w czasach, gdy relacje z dostawcami mogą zadecydować o przetrwaniu naszego przedsiębiorstwa.