Przeszukaj
Generic selectors
Tylko dokładne trafienia
Wyszukaj w tytułach
Wyszukaj w treści
Search in posts
Search in pages
Szukaj w kategoriach:
Procesy i narzędzia
SRM
Team Management
Webinary
Wyróżnione
Zakupy direct
Zakupy indirect
Zarządzanie

e-mail: info@myprocon.pl

Image Alt

CSR (ang. Corporate Social Responsibility)

  /  CSR (ang. Corporate Social Responsibility) (Strona 2)

CSR (ang. Corporate Social Responsibility)

You are here:
  • KB Home
  • C
  • CSR (ang. Corporate Social Responsibility)
< Back

Koncepcja Społecznej odpowiedzialności biznesu według której firmy są jednostkami społecznymi uwzględniającymi w swojej strategii nie tylko interesy udziałowców, ale i całego społeczeństwa. CSR zakłada bowiem racjonalne zarządzanie przedsiębiorstwem i majątkiem, z poszanowaniem praw obywateli i zasad współżycia społecznego. Póki co tego typu podejście do biznesu jest w większości przypadków jednorazowym działaniem ocieplającym wizerunek organizacji na zewnątrz (działania PR-owe). Kluczowym jest jednak żeby, był to istotny, stały i konsekwentnie rozwijany element tożsamości przedsiębiorstwa.

Liczne raporty i opracowania w tym temacie potwierdzają, że im większa firma, tym częściej spotkać można konkretne i systemowe działania CSR-owe. Najczęściej są to działania edukacyjne, kulturalne, społeczne i sportowe. Przykład: Globalny koncern L’Oréal podpisała w 1998 r. umowę z UNESCO o współpracy na mocy której powstał światowy program „L’Oréal for Women and Science” („L’Oréal dla Kobiet i Nauki”), gdzie kobietom-naukowcom specjalizującym się np. badaniu chorób nowotworowych przyznawane są stypendia naukowe.
Często podstawą CSR-u jest założenie fundacji, która realizuje działania społeczne w imieniu firmy. Znanymi przykładami są tutaj fundacje dwóch największych komercyjnych stacji telewizyjnych w Polsce: „Nie jesteś sam” TVN-u i Fundacja Polsatu.

Niestety wiele firm w dalszym ciągu kojarzy CSR z pracą wolontariuszy, współpracą z fundacjami czy zbiórkami pieniędzy na szczytne cele. Jednak CSR należy traktować całościowo i powinien on dotyczyć każdej sfery biznesu: uczciwych warunków zatrudnienia, ładu organizacyjnego, dbania o środowisko naturalne, uczciwych warunków konkurencyjnych, czy wpływu na społeczność lokalną.

CSP dotyczy każdego działu w firmie, w tym zakupów. Jak zatem wprowadzić społeczną odpowiedzialność biznesu do zakupów?

  • sprawdzać dostawców przed ostatecznym wyborem (jakość i rodzaj produktów, miejsce produkcji, warunki pracy, czy ofertowane ceny są dumpingowe
  • standaryzacja kryteriów, którymi posługują się kupcy przy wyborze dostawców: często kontrahenci są zobowiązani podpisać „kodeks dostawcy”, który jest warunkiem przystąpienia do przetargu
  • zewnętrze audyty: na początku i w trakcie współpracy
  • ankiety samooceny, które weryfikują, czy dostawca spełniają kryteria zamawiającego w kontekście CSR
  • powyższe działania stały się standardowe w Grupie Polpharma oraz Provident Polska

Wyróżnione wpisy

Kompetencje w zakupach – Część 2: Roboty, sztuczna inteligencja, automatyzacja – kompetencje przyszłości

Technologia przyśpiesza, ułatwia, pozwala na więcej, ale i frustruje, denerwuje, niepokoi.. Wymagania pracodawców są mocno zależne od roli zakupów, ich dojrzałości oraz stopnia przyswojenia technologii w danej organizacji (..)

Autor: Agnieszka Piątkowska, BigFish Polska
PROCON Webinar: Zarządzanie karierą w zakupach – Obecność w sieci

Obecność w sieci a kariera, czyli po co nam LinkedIn, jak robić to dobrze oraz o tajnikach pracy łowcy talentów i zakupowego headhuntera.

Autorzy: Agnieszka Piątkowska, Big Fish Polska; Jacek Jarmuszczak, NextBuy
Use of synergies through the implementation of purchasing software. Case study with the client.

What was the background of the project – business need? What was the scope of the implementation and why these modules? What were the lessons learnt during the project and what can you recommend to others?

Autorzy: dr Tomasz Gonsior, OptiBuy; Valentin Bastian, Christoph Maier, G+D
Next Generation Partnerships

Using your suppliers as a source of competitive advantage. Assessing your potential partners: the 5 P’s of Procurement. Next generation skills and mindset: the 3C’s.

Autor: prof. dr Frank Rozemeijer, FRConsulting BV/Maastricht University

Zarejestruj się

Resetuj hasło