Przeszukaj
Generic selectors
Tylko dokładne trafienia
Wyszukaj w tytułach
Wyszukaj w treści
Search in posts
Search in pages
Szukaj w kategoriach:
Procesy i narzędzia
SRM
Team Management
Webinary
Wyróżnione
Zakupy direct
Zakupy indirect
Zarządzanie

tel. +48 517 870 451    |    e-mail: info@myprocon.pl

Image Alt

Aukcja holenderska

  /  Aukcja holenderska

Aukcja holenderska

You are here:
< Back

Rodzaj aukcji (zwana również mechaniczną lub zegarową), gdzie licytacja rozpoczyna się od ceny bardzo wysokiej, która następnie jest stopniowo obniżana o daną stawkę. Zakończenie aukcji ma miejsce, gdy ktoś zdecyduje się na zakup i zapłaci cenę, przy której aukcja została przerwana.

Przed rozpoczęciem aukcji sprzedający podaje dwie ceny: minimalną i wywoławczą. Tą drugą uczestnicy znają od początku i od tej ceny zaczyna się licytacja. Cena stopniowo jest obniżana w miarę odliczania zegara. Wygrywa ten, kto jako pierwszy zdecyduję się na zakup. Im bliżej jest końca licytacji i cena spada tym więcej się pojawia licytujących. Dlatego też osoby biorące udział w licytacji muszą być czuje i szybko podejmować decyzję. Aukcja ta jest odwrotna do aukcji klasycznej (angielskiej), gdzie wygrywa ten, kto wylicytuję cenę najwyższą.

Wyróżnione wpisy

Jak zakupy powinny ograniczać ryzyka w łańcuchach dostaw? CSR w umowach z dostawcami

W prezentacji omówiono zasadność i sposoby wykorzystania klauzul CSR przy zawieraniu umów z dostawcami, jako narzędzie zarządzania ryzykiem w organizacji.

Autor: Pawel Skorupski, EcoVadis
Mechanizmy minimalizacji ryzyka w zakupach, źródłem „niewidzialnych” oszczędności

Brak umiejętności przewidywania ryzyka zewnętrznego i wewnętrznego oraz niestosowanie odpowiednich narzędzi minimalizujących ryzyko to jedne z najważniejszych problemów branży zakupowej. Jakie kroki podjąć by „spać spokojnie(j)”?

Autor: Agata Kulikowska, TAURON
Wdrożenie systemu zakupowego w Credit Agricole Bank Polska. Z czym to się je?

Prezentacja omawia proces wdrożenia systemu zakupowego w Credit Agricole Bank Polska – od przygotowania do wdrożenia i jego efektów z dwóch perspektyw: działu zakupów i zespołu wdrożeniowego.

Autorzy: Jarosław Pazdro, Credit Agricole Bank Polska i Damian Czernik, NextBuy

Zarejestruj się

Resetuj hasło